Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2006

Η ζωή μας είναι σουρεάλ…



Μάλλον έχω το κοκαλάκι της νυχτερίδας που το έσκασε απ το Δαφνί και η μοίρα μου επιφυλάσσει αρκετά συχνά σουρεαλιστικές απολαύσεις. Σας παρουσιάζω το τοπ 3 του περασμένου Σαββατοκύριακου:

Σουρεαλιστική σκηνή Νο1
Εγώ και τρεις φίλοι καθόμασταν σ ένα παραδοσιακό ουζερί. Γύρω μας πλακόστρωτα σοκάκια, τραπέζια, γελαστά πρόσωπα, ρεμπέτικα, τσικνίλα, σούσουρο. Πάνω στο τραπέζι μας: θαλασσινοί μεζέδες, ποτήρια με ούζο, πακέτα τσιγάρα και μερικές πεντάδες δάχτυλα.
Εγώ, ο Αλ-Μπάρουακ κι ένας γυαλάκιας ναυτικός συζητούσαμε με ένταση αλκοολικών ψηφοφόρων σχετικά με τα αποτελέσματα. Στην άλλη άκρη του τραπεζιού καθόταν, όπως συνήθως στον κόσμο του, ο ποιητής της παρέας. Η άκρη του ματιού μου έπιασε ότι είχε μόλις σηκώσει το κινητό του. Πράγματι άκουσα τη βραχνή φωνή του να λέει:
«Ναι… Θα ήθελα να κάνω μια παραγγελία!»
Έξι ζευγάρια μάτια κι ένα ζευγάρι γυαλιά ταξίδεψαν πάνω από χταπόδια, καλαμαράκια και σουπιές κι ανταμώθηκαν πάνω στο πρόσωπό του. Κι εκεί που περιμέναμε τον Μπονιουέλ να φωνάξει: «Cut! Πάμε πάλι απ την αρχή τη σκηνή!», η βραχνή φωνή του ποιητή συνέχισε απτόητη:
«Θα ήθελα να παραγγείλω ένα σάντουιτς… Τυρί, ζαμπόν, πιπεριά…» Μερικά δεύτερα παύσης για να προλάβει ο τύπος απ την άλλη πλευρά της γραμμής να σημειώσει την παραγγελιά. «…μπιφτέκι, πατάτες και τυροσαλάτα!»
Στη συνέχεια ακολούθησε η διεύθυνση του σπιτιού του «ποιητή» κι εμείς γίναμε απολιθωμένοι ουρακοτάγκοι.
«Τι κοιτάτε έτσι βρε μαλάκες;!», μας είπε. «Με έκοψε η πείνα! Θα το χτυπήσω όταν γυρίσω σπίτι…»
Η πλάκα είναι ότι το βράδυ που ξαναβρεθήκαμε, μας παραπονέθηκε ότι η αδελφή του τον άφησε νηστικό, γιατί όταν γύρισε σπίτι το μισό σάντουιτς είχε ήδη αποθηκευτεί στο στομάχι της.

Σουρεαλιστική σκηνή Νο2
Την επόμενη μέρα βρέθηκα στο ίδιο ουζερί, με άλλη παρέα αλλά τα ούζα, οι μεζέδες, τα σοκάκια και οι χαμογελαστές φάτσες βρισκόταν ακριβώς στο ίδιο σκορ. Κάποιος απ την παρέα με καστανά μαλλιά και στρουμπουλά μάγουλα περίμενε τον πελαργό να του φέρει κορούλα μες τα επόμενα εικοσιτετράωρα και η συζήτηση περιστρεφόταν γύρω από την πατρότητα. Ο ίδιος μας είπε:
«Εγώ θα ακολουθήσω το Αμερικάνικο πρότυπο. Όταν φτάσει δεκαέξι θα της πω: Θες να βγεις δεσποινίς μου; Να φέρεις το συνοδό να σε πάρει απ το σπίτι… Να τσεκάρω μαύρες σακούλες κάτω απ τα μάτια και λοιπά, κι αν δεν μου γεμίσει το μάτι, λύνω τα σκυλιά και γίνεται της μπουκιάς το κάγκελο…»
Εμείς συμφωνήσαμε μαζί του γελώντας αλλά ο μορφονιός του συγκροτήματος, γνωστός και ως Ρίο(απ το Ντι Κάμπριο) πετάχτηκε και είπε με ύφος Mr. Ήπειρος:
«Αυτά είναι ξεπερασμένα πράγματα… Γιατί να αφήσεις το κορίτσι στα 16-17 να πειραματιστεί με το κάθε τσογλάνι; Νομίζω θα ΄ταν πολύ καλύτερα να πάει με κάποιον έμπειρο την πρώτη της φορά.»Ενός δευτερολέπτου σιγή «Κάποιον που θα ξέρει τα κόλπα και θα το προσέξει το κορίτσι…», συμπλήρωσε κλείνοντας και κορδώθηκε σαν άλλος Μαρκήσιος Ντε Σαντ.

Σουρεαλιστική σκηνή Νο3
Ο κολλητός μου καθόταν δίπλα μου σ ένα μακρόστενο μπαρ και κάρφωνε μια καστανή λίγο παραπέρα. Δεν ήταν όμορφη αλλά τα μάτια της φιλοξενούσαν σπίθες, ενώ ο κολλητός ήταν ήδη αλοιφή απ την κίτρινη τεκίλα. Πλησίασε και της μίλησε. Εκείνη έδειξε να ξαφνιάζεται. Ο δικός μου όμως συνέχισε απτόητος και η καστανή που αρχικά έμοιαζε προβληματισμένη, χαμογέλασε, γελάσε, ξεκαρδίστηκε στο γέλιο και η πάρλα συνεχίστηκε πλέον εναλλάξ.
Ο κολλητός γύρισε κοντά μου μετά από ένα μισάωρο(μετρημένο!).
«Την ήξερες», ρώτησα.
«Όχι!», μου απάντησε.
«Και καλά τί λέγατε τόση ώρα;»
«Για μια εκδρομή που ‘χαμε πάει οι δυο μας στην Κωνσταντινούπολη…»
«Πας καλά;! Μα εσύ μόλις είπες πως δεν την ήξερες!»
«Κοίτα να δεις σύμπτωση, το ίδιο ακριβώς είπε κι εκείνη στην αρχή αλλά μετά από λίγο της άρεσε, μπήκε στο τριπάκι και παραδέχτηκε πως θυμόταν κι αυτή. Της περιέγραψα το ξενοδοχείο, το θυμήθηκε! Μάλιστα θυμήθηκε ότι μέναμε στον τρίτο όροφο και πως το κρεβάτι μας ήταν σχετικά στενό για διπλό.»
«Δεν πας καλά;!»
«Εγώ δεν πάω καλά;… Έπρεπε να την δεις πως έκανε όταν της είπα: Θυμάσαι τότε που περνάγαμε πάνω απ τη γέφυρα του Βοσπόρου με ταξί και ακριβώς μπροστά μας ήταν ένα κάρο με μήλα. Θυμάσαι που έσπασε η αριστερή ρόδα του κάρου και γέμισε η άσφαλτος μήλα κι ο κόσμος τα κυνηγούσε πριν πέσουν στη θάλασσα και τα φαν τα ψάρια;…»
«Κι αυτή τι σου ‘πε, θυμόταν;!»
«Φυσικά! Εκείνο όμως που της είχε κάνει μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν το πατζούρι στο ξενοδοχείο, που τραβώντας το κορδονάκι μαζευόταν πάνω με μιας…»

24 σχόλια:

  1. Ανώνυμος11:37 μ.μ.

    εντελως ομως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ alzap + tamara de lempicka
    Πάλι καλά που γεύομαι ενδοφλέβιες παραλογισμού στον ξύπνιο, γιατί τώρα τελευταία τα όνειρά μου είναι σαν μαθηματικές εξισώσεις…

    Έχετε δει ποτέ στον ύπνο σας να πετάτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κορυφαίες στιγμές αγαπητέ VitaMi...

    Μου θύμισες κάτι ακόμη...
    Πριν χρόνια έχω πάει θέατρο όπου έχω πήξει από κάτι κουλτουρέ ατάκες του κώλου και ερμηνείες αντιστοίχου βεληνεκούς..
    Φεύγω και η βραδιά εντελώς απρόσμενα καταλήγει στο να πάμε σε τελειωμένο μπουζούκι στην Αχαρνών... Ένας φίλος μου έχει λιώσει από τα ποτά δίπλα μου, ένα από τα "κορίτσια" του μαγαζιού έχει έρθει και τον παρηγορεί... καταλήγω να συζητάω μαζί της πως βρέθηκε στην Ελλάδα και της συνθήκες διαβίωσης στην εξωτική Ρωσία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10:34 π.μ.

    nai kai einai super!!!!(na oneireyesai oti petas)
    palia to evlepa syxna , moy exei leipsei...pataga me dynamh sto patwma sa na etoimazomai gia alma, omws den epefta meta, phgaina opou hthela ston aera gia pollh wra kai meta...ena pathma kai pali tsoup! ston aera...
    ligoteres fores eida na petaw pshla, kanonika...den perigrafetai...
    ax ti mou thymises...paw na oneireutw...!!! ;P

    tamaraaa

    kalhmera!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ desposini savio
    (Ρωσία + μπουζούκι + φίλος + αλκοόλ+ desposini)*μερικές ώρες – (Τετριμμένο + δήθεν)=Σουρεαλισμός…

    Κι εκεί που κάθεστε και τα λέτε οι τρεις σας, ο φίλος σου φωνάζει στο γκαρσόν: «Λίγο νερό, παρακαλώ!»
    Εκείνος επιστρέφει με ένα ασημένιο δοχείο γεμάτο νερό (εκείνο που τοποθετούν πάγο και σαμπάνιες), χτυπάει μπροστά σας προσοχή σαν παπιονάκιας εκατόνταρχος και σας περιλούζει με το περιεχόμενό του!
    ;)

    @ Tamara de lempicka
    Τι φοβερή αίσθηση να πετάς! Κι εγώ έχω πολύ καιρό να γίνω Πόκεμον στον ύπνο μου… Στέριωσαν τα πόδια μου στη γη, έγιναν κολώνες του ορθολογισμού αλλά μια μέρα θα τις σπάσω με εκείνο το σφυράκι που οι τρελογιατροί ελέγχουν τα ανατνακλαστικά στο γόνα…
    Καλημέρα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σουρεάλ ολκής..:)
    Τουλάχιστον τα όνειρα 'πτήσεων', προσδίδουν μια νότα υπερρεαλισμού, έ;:p
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος10:58 π.μ.

    συνήθως πατάμε σε μικρότερες ηλικίες...τυχεράκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @χάδη
    Εσύ που σαι γεννημένη τη χρονιά του δράκου σίγουρα με καταλαβαίνεις…
    Τι να φτουρήσει η χρονιά της μαϊμούς, τι να φτουρήσει το ιερό μοσχάρι…
    Ιερός, γερός αν και λίγο γέρος Δράκοντας... δαγκωτό!

    ΥΓ.
    -Τι ναι αυτά που λες βρε Vita Mi, κινέζικα μου φαίνονται…
    -Κινέζικα είναι μπρεεεε….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το trash τετριμμένο & δήθεν είναι και αστείο.
    Και ναι, ο παπιονάκιας ευτυχώς για μένα έλειψε από το σκηνικό, δυστυχώς για σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αχαχα!Ταυτίζομαι φίλτατε Μπάρουακ με το σουρρεάλ.Τελευταία είναι το μάντρα μου.Και ξέρεις κάτι;Καλύτερα έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @weirdo
    Καλημέρα, καλημέρα… Νομίζω ότι η ζωή μας έχει ανάγκη από λίγο(ίσως κι άλλο λίγο) υπερεαλισμό, γιατί όπως πάει το θέμα σε λίγο θα γίνουμε ρομποτάκια…

    @specialK
    Έχω να πετάξω πολύ καιρό... στον ύπνο μου!

    @ desposini savio
    Συμφωνώ!!
    Η σκηνή με τον παπιγιονάκια είναι παραλλαγή μιας σκηνής του Μπονιούελ, όπου μια τύπισσα κυνηγά τον ερωμένο της σε ένα τρένο για να τον καταβρέξει μ ένα κουβά…

    @χάδη
    Το «ιερό» μας τερατάκι έχει ιστορία μερικών χιλιάδων χρόνων, γι αυτό και το γέρος… Αν αναλογιστούμε όμως πόσο ακόμα μπορεί να ζήσει, ίσως να μην έχει βγάλει ακόμα τα μεγάλα νήπια…

    @sorry girl
    Κι εμένα με εκφράζει αρκετά τώρα τελευταία στα γραπτά μου… Μήπως όμως πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε περισσότερο και στη ζωούλα μας; Πολλοί λένε ότι ο Ρομαντισμός είναι η λύση. Δε λέω Καλός ο ρομαντισμός αλλά ο Σουρεαλισμός έχει μια ειρωνική τάση που απογειώνει… Εξάλλου τι πιο ρομαντικό από το να κάνεις έρωτα με το σύντροφό σου πετόντας~!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όχι καλέ μου.Για τη ζωή μου μιλούσα, όχι τα γραπτά μου!

    Άσε μας πρωί πρωί που θεωρείς πρέπον αν αναφέρεις "κάνεις έρωτα με το σύντροφό σου πετώντας!"
    Έλεος!
    εχεχε..;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ sorry girl
    Όσο αβίαστα μου βγήκε το «πετόντας» αντί για «πετώντας» άλλο τόσο αβίαστα καρφώθηκε στην σκέψη μου η σκηνή…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χμμμ..ναι μάλλον είναι "να" και όχι "αν" που έγραψα.Αβίαστα κι αυτό!χε!
    Και επιμένεις βλέπω!Σώνει και ντε να καρφωθεί και στη δική μου σκέψη!
    απαπαπαπα!
    τς τς τς!
    (δε θα το γλυτώσεις εκείνο το βρίσιμο που λέγαμε!)
    :-PPPPPP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. χα,α. Το τρίτο είναι το καλύτερο. Αξίζει και για διήγημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αψογα κομμάτια...κι όμως έτσι είναι.Αυτή είναι και η δυναμική των πραγμάτων.Και εμείς σαν καλές κοπτοραπτούδες πρέπει να τα συράψουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ sorry girl
    Τη βρίσκω να μου λες προστυχόλογα….
    ;)
    Εντάξει βρε sorry girl μην βαράς, ένα αστείο έκανα…

    @ alepou
    Συμφωνώ κι εγώ που ήμουν αυτόπτης μάρτυς. κι αυτό γιατί τα συναισθήματα είχαν electro! Τα έπιασα με τις κατσαριδένιες κεραίες μου…

    @candyblue
    Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μετατρέπεις χρόνο, τόπο, πρόσωπα ατάκες σε μια αράδα λέξεις…
    Μεγάλο πράγμα η σκηνοθεσία των λέξεων. Εσύ τα ξέρεις καλύτερα αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος9:17 μ.μ.

    έλα μωρέ ....
    πολύ καιρό...είπα και γω......γμτ!
    θυμάσαι μπρεε τότε δίπλα στο κάρο με τα μήλα; ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βρε θηρίο specialK, εσύ ήσουν εκείνη που έβαζε κόντρες με τa γλαρόνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος12:52 μ.μ.

    Αν κάπου εκεί ήσουν πράγματι εσύ, τότε φίλε μου ζεις μια καταπληκτικά κινηματογραφική ζωή που κακώς ως τώρα δεν βρήκε παραγωγό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Dr Uqbar
    Εκεί ήμουν Dr, ίσως και«λίγο περισσότερο» απ αυτό που περιγράφω. Έχω όμως γευθεί υπεραρκετές «ταρζανιές της νύχτας» κιέχω κουραστεί. Είναι ανθυγιεινό να κάνεις παρέα με ψυχεδελικούς κλόουν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ψιτ...μικρέ!
    τα χαπάκια σου τα 'δωσα μόνο για σένα! όχι να τα μοιράζεις και σε φίλους! θα με κλεισουν μέσαααα!!!

    :S

    *****

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ bereniki
    Μην ανησυχείς doctor, οι φίλοι μου έχουν τους δικούς τους γιατρούς…
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή