Δευτέρα, Οκτωβρίου 16, 2006

Η τελευταία επιστολή

«Είναι καιρός να φανερώσω την τραγωδία μου. Το μεγαλύτερο μου ελάττωμα στάθηκε η αχαλίνωτη περιέργειά μου, η νοσηρή φαντασία και η προσπάθειά μου να πληροφορηθώ για όλες τις συγκινήσεις, χωρίς τις περσότερες, να μπορώ να τις αισθανθώ.

Τη χυδαία όμως πράξη που μου αποδίδεται τη μισώ. Εζήτησα μόνο την ιδεατή ατμόσφαιρά της, την έσχατη πικρία. Ούτε είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για το επάγγελμα εκείνο. Ολόκληρο το παρελθόν μου πείθει γι' αυτό. Κάθε πραγματικότης μου ήταν αποκρουστική.

Είχα τον ίλιγγο του κινδύνου. Και τον κίνδυνο που ήρθε τον δέχομαι με πρόθυμη καρδιά. Πληρώνω για όσους, καθώς εγώ, δεν έβλεπαν κανένα ιδανικό στη ζωή τους, έμειναν πάντα έρμαια των δισταγμών τους, ή εθεώρησαν την ύπαρξη τους παιχνίδι χωρίς ουσία. Τους βλέπω να έρχονται ολοένα περισσότεροι μαζί με τους αιώνες. Σ' αυτούς απευθύνομαι.

Αφού εδοκίμασα όλες τις χαρές !!! είμαι έτοιμος για έναν ατιμωτικό θάνατο. Λυπούμαι τους δυστυχισμένους γονείς μου, λυπούμαι τα αδέλφια μου. Αλλά φεύγω με το μέτωπο ψηλά. Ημουν άρρωστος. Σας παρακαλώ να τηλεγραφήσετε, για να προδιαθέση την οικογένειά μου, στο θείο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη, οδός Μονής Προδρόμου, πάροδος Αριστοτέλους, Αθήνας.
Κ.Γ.Κ.

[Υ.Γ.] Και για ν' αλλάξουμε τόνο. Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης. Ολη νύχτα απόψε επί δέκα ώρες, εδερνόμουν με τα κύματα. Ηπια άφθονο νερό, αλλά κάθε τόσο, χωρίς να καταλάβω πώς, το στόμα μου ανέβαινε στην επιφάνεια. Ωρισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγμένου.
Κ.Γ.Κ.»


ΥΓ του Βήτα Μι Μπάρουακ:
Εγώ δεν είμαι ποιητής
είμαι ληστής που κλέβει στίχους
Εκεί που εσύ έχυσες το αίμα σου
εγώ μάτωσα τα γόνατά μου…
…αδερφέ, ινδιάνε!



Για περισσότερο Καρυωτάκη:
http://users.otenet.gr/~lost/karyotakis/index.htm

16 σχόλια:

  1. Δεν ξέρω τι να γράψω.Είμαι στη δουλειά, κάτω από στοίβες χαρτιά και πέφτει το εντυπωσιακό-;) μου μάτι σ'αυτό.Ή που θα σε βρίσω ή που θα κλάψω ή που θα το βουλώσω.
    Το βουλώνω λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαλό φιλί, δοξασία φθινοπώρου σε τρυφερή σάρκα.

    Να προλάβω.
    Σε λίγο θ' αρχίσει πάλι να βρέχει.
    Και δεν θα το χρειάζεσαι.
    Πάω να τραβήξω τη θάλασσα μακριά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος9:11 μ.μ.

    Δε ξερω , αλλα νιωθω σα να ελειψες για λιγο και τωρα επανηλθες ανανεωμενος αλλα και με μυαλο γεματο ...
    δεν εχω να πω τιποτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ πρέζα tv
    Αυτή τη φορά έπαιξε άλλος στη θέση μου. Εγώ έμεινα να τον χαζεύω απ τον πάγκο…

    @ sorry girl
    Θα προτιμούσα να με βρίσεις!! Μου το χρωστάς…

    @ καπετάνισσα
    Μ αρέσει που πλησίασες στο κύκλο της φωτιάς. Θα ήθελες να δοκιμάσεις λίγο απ το πεγιότ μου ή μήπως θα προτιμούσες λίγο από τη ξεχασμένη στο χώμα πίπα της ειρήνης;

    @ Tamara de lempicka
    Εγώ θα μπορούσα να πω πολλά αλλά θα μείνω σιωπηλός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους
    αυτούς, ένας επέθαινε από αηδία...
    Σιωπηλοί, θλιμμένοι, με σεμνούς τρόπους,
    θα διασκεδάζαμε όλοι στην κηδεία."

    Η τελευταία στροφή του τελευταίου του ποιήματος "Πρέβεζα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ αλεπού
    Τριανταδύο χρόνια του έφτασαν στη ζωή…
    Τριανταδύο μέρες τους έφτασαν στην Πρέβεζα...

    Έφτιαχνε ποίηση όχι από λυρικό παράδεισο(όπως οι περισσότεροι) αλλά από λάσπη, πέτρες και αίμα…

    Για αυτό και γονατίζω άλλη μια και ξαναματώνω το γόνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 2 μέρες τρέχω πανικόβλητος. Μπήκα λίγο στο blog. Είδα το σχολιό σου, ήρθα στο σπίτι σου και είδα το super κείμενό.
    Καλό βράδυ φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι εγώ έπαθα την πλάκα μου όταν το διάβασα. Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο κείμενο έχει το καλύτερο ΥΓ. που χει γραφτεί ποτέ… H τελευταία πρόταση είναι όλα τα λεφτά: «…Ωρισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγμένου»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος10:34 π.μ.

    Απλά άψογο.
    Vita mi barouak, η ζωή μου..., τι σημαίνεις για πες μου;

    Καλημέρες νυσταγμένες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα Αργυρένια… Συγχώρα με ίσως φταίει το πρωινό ξύπνημα αλλά δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος12:49 μ.μ.

    τι σημαίνει το ψευδώνυμο σου ντε!
    Πιες καφέ κι απάντα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σκέτος Βλακέντιος…
    Λοιπόν Βήτα Μι είναι τα αρχικά του ονοματεπωνύμου μου.
    Και... Μπαρ(οουζ) + (Κερ)ουακ!
    Αν κι ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι ο Τζακ Λόντον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος1:09 μ.μ.

    Α μάλιστα, νόμιζα από το vita που σημαίνει ζωή, mi που είναι αντωνυμία και λέω τίποτα πορτογαλικά θα είναι , μάλιστα. Τρισμέγιστε vita mi barouak σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τρελαίνομαι για πολυσήμαντα μηνύματα Αργυρένια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δε θα σε έλεγα κλέφτη στίχων αλλά ρομπέν των λογοτεχνημάτων (μιας και τα μοιράζεσαι).

    Η επιστολή αυτή είναι ένα απο τα αγαπημένα μου κείμενα. Χαίρομαι πολύ που μου έδωσες την ευκαιρία να την ξαναδιαβάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή