Κυριακή, Ιανουαρίου 28, 2007

Ο θρόνος του Καραμουζοπαίκτη

Μόλις εγκατέλειψα την εργασία μου στην ιδιωτική τηλεόραση, ο πατέρας μου, μου έκανε δώρο μια παλιά τηλεόραση.
«Γιέ μου», μου είπε. «Πως είναι δυνατό να μην έχεις τηλεόραση σ αυτό το σπίτι, πως ζεις; Την έφερα για να βλέπω εγώ, όταν θα έρχομαι στην Αθήνα…»
Και ξαφνικά εκεί που ήμουν από τους ελάχιστους παγκοσμίως ανθρώπους που εργαζόνται για την τηλεόραση αλλά δεν έχουν τηλεόραση, την μέρα που πιστόλισα την υποτιθέμενη καριέρα στην TV, απέκτησα θείο βρέφος σε συσκευασία black box.
Και καλά ο Da… ndy έρχεται 5-10 μέρες το χρόνο, τις υπόλοιπες τι θα παριστάνει το θειο βρέφος; Το εικόνισμα της Παναγιάς της… Τηλεπαρουσιάστριας; Και τότε που λέτε επισκέφτηκε η έμπνευση τον Vita Mi σαν μεταμοντέρνο αστροπελέκι. Το έβαλα κάτω, και το χρησιμοποίησα για να κάνω μια σουρεαλιστική εγκατάσταση τύπου video art…

Ονομάζεται: «Ο θρόνος του Καραμουζοπαίκτη!»

Αποτελείται: Από μια μαύρη τηλεόραση γεμάτη λευκά τσιρότα(λες κι έχει φάει αμέτρητες καρπαζιές), μια κεραία, μια χειρουργική μάσκα, ένα μαύρο καπέλο, μια κόκκινη περούκα, μια καράμουζο-τρομπέτα κι ένα αυτοσχέδιο θρόνο…
Α! Παραλίγο να το ξεχάσω… Το έργο δίνει τη δυνατότητα στο θεατή να χρησιμοποιήσει το τηλεκοντρόλ, για να αλλάξει κανάλι… Μονάχα που πάνω στην οθόνη βρίσκεται μια επιγραφή σε λευκό φόντο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δει ξεκάθαρα… Τα βλέπει όλα φιλτραρισμένα, σαν κινούμενο εξπρεσιονιστικό πίνακα. Το μόνο ξεκάθαρο είναι η επιγραφή που καταλήγει ως εξής:

«Ο Έρωτας, Η τρέλα και η καλλιτεχνική δημιουργία δεν απέχουν παρά ένα κόκκο σκόνης και μια βεντάλια από σύννεφο…»

Μια βεντάλια από σύννεφο αρκούσε για να μετατρέψουμε το Θείο Βρέφος TV σε ένα Έργο (έκτρωμα) Τέχνης. Γιατί φίλοι μου δεν έχει το μέσο(η TV) τη δύναμη. Το μήνυμα την έχει. Η τηλεόραση μπορεί να έχει κι άλλες χρήσεις. Στο χέρι μας είναι να την αλλάξουμε. Στο χέρι μας είναι να τα αλλάξουμε όλα. Αρκεί να ‘μαστε αρκετά τρελοί για να τολμήσουμε…
Μαγκήτες και μαγκήτισσες… μονάχα άλλο ένα θα σας πω.
ΑΠΟ-ΡΟΜΠΟΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ!
ΥΓ. Πίνακας του Λεζέ

26 σχόλια:

  1. ο τοιχος λεει:

    οταν κλεινει η TV
    αρχιζει η ζωη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι ωραία,ούτε εμείς έχουμε τηλεόραση! νόμιζα ότι ήμασταν οι μοναδικοί, μαζί με 1-2 ακόμα περιπτώσεις. Τελικά, υπάρχει ελπίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία ιδέα Vita Mi, αυτό είναι να κάνεις τέχνη με σκουπίδια -την tv εννοώ- :-ΡΡΡ
    Κάποτε σε μια εκδρομή μου σε κάποιο χωριό είδα μια από εκείνες τις τεράστιες παλιές, να έχει μετατραπεί σε βολική φωλιά για δυο κότες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ suspect
    Και πόσα ακόμα λέει ο τοίχος...


    @pastaflora΅
    Ελπίδα υπάρχει αλλά δεν μας μένει πολύς καιρός...

    @epsilon
    Που ήσουν εσύ σήμερα?
    Γιατί δεν σκάσατε μύτη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. psit min ta les auta ta pleonektimata ths trellas! 8a meinw anergi! :P

    «Ο Έρωτας, Η τρέλα και η καλλιτεχνική δημιουργία δεν απέχουν παρά ένα κόκκο σκόνης και μια βεντάλια από σύννεφο…»
    ....egw telika shmera nomizw pws katelh3a...den apexoun ka8olou....

    *****

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αν η ελπίδα πεθαίνει τελευταία να το χέσω, γιατί πριν από αυτήν θα έχω πεθάνει εγώ.. Τέσπα, είχα μία μικρή τιβί, πριν μετακομίσω. Τώρα δεν έχω. Είχα βγάλει τον καθοδικό σωλήνα και είχα βάλει μία γλάστρα βασιλικό. Καμιά φορά έριχνα και στα μακαρόνια. (πικροδάφνη για τις φακές είχα στο μπαλκόνι). Άντε γινόμαστε περισσότεροι δίχως τιβί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. O pediatros mu (onomati markos), ap' oti thimame, thn tileorash tu iatriou thn eixe kanei giala me psarakia- enidrio diladi. Isos ksanapao na do ti ginonte ekeina ta zoa... eime siguros oti me toso palimpedismo pu me dernei den tha me dexthei apla alla tha mu grapsei ke sintagh, pu tha ksekina me to "files ke filoi..." nai tha einai sintagh ths Madame Vefas (ap' to Genovefa vgenei auto; giati exo mia aporia).

    Kalh vdomada vita... to talento su einai poly ke to ksereis :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου δημιουργείς πρόβλημα πρωινιάτικα. Πού θα βρω βεντάλια από σύννεφο; ε;ε;ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κάτι τέτοια κείμενα πολύ τα γουστάρω! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος11:25 π.μ.

    βαλε και μια φωτογραφια του εργου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συμφωνώ ότι η ελληνική τηλεόραση είναι ένα μάτσο χάλια - με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να χτυπάμε το σαμάρι όμως. Και το internet είναι γεμάτο σκουπίδια, και το ραδιόφωνο, οι κινηματογράφοι, τα θέατρα, οι γκαλερί, τα μέγαρα και τα σκυλάδικα... Όποιος δεν θέλει να έχει τηλεόραση, δικαίωμα του. Ας μην έχει ούτε κινητό, ούτε υπολογιστή, ούτε ηλεκτρικό αποχυμωτή. Μην περιμένουμε όμως ότι ο κόσμος θα γίνει καλύτερος αν εκλείψει η τηλεόραση. Κινδυνεύουμε να γίνουμε γραφικοί - σαν τους παπάδες που κατακεραυνώνουν το internet γιατί διαφθείρει τη νεολαία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α! Να σου φέρω και τη δική μου να της ξηγήσεις;; (δεν είμαι του καλλιτεχνικού εγώ...:( )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. συγνώμη, αλλά θα σκάσω αν δεν το πω: ο πίνακας είναι του Μάρκου Λεζέ; :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος9:17 μ.μ.

    Πολύ δημιουργικός βασανισμός. Θα μπορούσες απλά να την είχες πετάξει από το μπαλκόνι, αλλά όχι...

    σημασία δεν έχει μόνο το statement αλλά και οι εικόνες. Ξέρεις εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Με τα σκουπίδια που περνάει η τηλεόραση έχεις καμιά ιδέα πως να κάνουμε τέχνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ bereniki
    Γιατρέ μου νομίζω ότι μόλις τριπλασίασες την πελατεία σου. Εκτός από τρελού μπορείς να δέχεσαι πλέον ερωτευμένους και καλλιτέχνες…

    @ katourimeni podia
    Δυστυχώς η TV είναι χάσιμο χρόνου και ποιος έχει χρόνο για χάσιμο…

    @μη χειροτερα
    Γυάλα γεμάτη πιράνχας είναι η TV του καθενός, φίλε…

    @αλεπού
    Να την πλάσεις με ένα σου δάκρυ…

    @ο erwtas…
    Ότι να ναι κείμενα…

    @ nuwanda
    Μην φναταστείς ότι είναι κανά αριστούργημα. Δεν είμαι και πολύ του στιλιζαρίσματος βλέπεις. Στη γραφή και στη ζωή είμαι με το κινηματογραφικό Δόγμα 95…
    Ντρέπομαι να το πω αλλά δεν έχω ούτε ψηφιακή…

    @ jelix nebulae
    H σύγχρονη TV είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας μας, η τουλάχιστον η επιφάνεια της.
    Όταν φτύνω την TV φτύνω αυτόν τον καθρέπτη, που θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του χρήματος.
    Ότι μπορεί να έχει και άλλες θαυμαστές χρήσεις νομίζω ότι το απέδειξα με το «θρόνο του καραμουζοπαίκτη»…

    @blogaki
    Άμα γουστάρεις φέρ’ την να της ξηγηθούμε παρέα…

    @rafinatta
    Όχι, βρε του Μάρκου Σεφερλή…

    @dr. Uqbar
    Έτσι μου βγαίνει φίλε, έτσι μου βγαίνει…

    @ χαρτοπόντικας
    Πρέπει να μου σκάσει φλασιά… Πάντως η ρακοσυλλεκτική στη τέχνη είναι πολύ τρέντυ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος12:41 μ.μ.

    Ισοπεδωτικός καιυπερβολικός θα έλεγα(συμπέρασμα που προκύπτει από τα σχόλια σου περισσότερο παρά από το ίδιο το κείμενο).
    Μου θύμισες "κολλημένους"τύπους και αδίκησες τον εαυτό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ θέλω την καραμουζοτρομπέτα πάντως, γιατί εκεί οι κόκκοι σκόνης χορεύουν με την ανάσα μιας βεντάλιας από σύννεφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. δεν έβαζες μια φωτογραφία του "εργου" σου να θυμηθούμε πως είναι η τηλεόραση; εδώ βαθιά στο ξέφωτο του δάσους δεν έχουμε τέτοια τεχνολογία...
    καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ pythia
    Καλώς την… Να σαι ρωτήσω κάτι που πάντα το ήθελα; Είναι αλήθεια ότι αντί για δάφνη έπινες λέει χασίσι, που λέει κι ο Μάλαμας…

    @ moon
    Εσύ φεγγαράκι μου είσαι λίγο περισσότερο ισοπεδωτικό από εμένα. Ξαναδιάβασε το σχόλιο σου. Καθρεπτίζεσαι στη λίμνη, καλό μου.

    Απόψε σβήσε την τηλεόραση και ζήσε!

    @ Sophia
    Ωωωωω… Μ άρεσε αυτό Σοφία, το ξερες ότι θα μ αρέσει, ε;

    @melomenos
    Τι θα ‘ταν η ζωή μας χωρίς δάση και παραμύθια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν μου βγαίνει η εικόνα!
    Κρίμα. αλλα συμφωνώ με το κείμενο!
    Ωραία, θα είμαστε πολλοί, εγώ μόνο τη Χούχλη ακούω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μπράβο, Β.Μ. Και μεγάλη αξία της δίνεις έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χιχι το ωραιότερο ποστ που διάβασα σήμερα . Να'σαι καλά . (Καλά μην φανταστείς , δεν έχω διαβάσει και τόσα πολλά) :PPPP
    Πρωινό πειραγματάκι , σίγουρα ως ζυγός (το είδα στο προφίλ σου)έχεις συναίσθηση του χιούμορ .
    Καλημέρα ! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ ange-ta
    Τι να την κάνει την εικόνα; Το περιεχόμενο είναι η εικόνα…

    @ renata
    My precious… TV set!

    @ ellinida
    Με έκανε να θυμώσω ellinida. Τόσο πολύ που έχω ήδη αρχίζω και επεξεργάζομαι την εκδίκησή μου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γλυκιά μου, πυθία δώσε και σε μένα χρησμό σε παρακαλώ...
    Θα καταφέρω να σώσω την προγκίπισσα από το δράκο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή