Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006

Η Ελεύθερη Έκφραση στο Γύψο!



Ο Λαλιώτης, η Δαμανάκη, ο Τζουμάκας, ο Ανδρουλάκης ήταν μέσα στο Πολυτεχνείο εκείνες τις μέρες. Άραγε ονειρεύονταν τότε να χτίσουν τον κόσμo μας, όπως τον έχτισαν; Έτσι θα καταντήσουμε κι εμείς; Εμείς που δεν είχαμε Πολυτεχνεία, εμείς που είχαμε μόνο την προοδευτική σκέψη;

Αλήθεια πώς θα γίνουμε όταν περάσουν τα χρόνια; Θα μπούμε κι εμείς μέσα στην κονσέρβα, θα πασπαλιστούμε με συντηρητικά και θα στριμωχτούμε ο ένας δίπλα στον άλλο, έτοιμοι να αντικατασταθούμε, να καταναλωθούμε, να φαγωθούμε;…

Μιλάνε για της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία, μιλάνε για το άσυλο… Πολύ πιθανό να έχουν δίκιο αλλά εμένα αυτό που με απασχολεί είναι να πάψουν να με ραντίζουν με «συντηρητικά». Με έχετε πακετάρει επαγγελματικά, ενδυματολογικά, επικοινωνιακά, εκφραστικά τουλάχιστον αφήστε με να σκέφτομαι ελεύθερα…

Επιτρέψτε στη σκέψη μου να είναι ένα μικρό Πολυτεχνείο…

ΥΓ.Πάλι καλά που υπάρχουν και όλοι αυτοί που ήταν στο Πολυτεχνείο αλλά δεν κονσερβοποιήθηκαν! Είναι το πρότυπό μου…

22 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12:27 μ.μ.

    δεν ανησυχώ για σένα, εκτός αν σου αρέσουν οι επίσημες καρέκλες! μόνο για αυτές αναγκάζεσαι να αλλάξεις και να κάνεις τους κανόνες τους ιδεολογιά, τόσο που πια δε θυμάσαι τι πίστευες αρχικά....ίσως και ποιος ήσουν....συγκεκριμένα εσύ δεν έχεις να ξεπουλήσεις και κάτι τόσο υπερτιμημένο (όσο η παρουσιά σου εκεί τότετο δεδομένο για ελεύθερους ανθρώπους αναγορεύτηκε σε υπέρβαση) , άρα κατά μία έννοια ίσως είσαι πιο ελεύθερος....! μην πακετάρεσαι! αυτή είναι η μόνη επανάσταση που μπορούμε να κάνουμε εύκολα και αναίμακτα αλλά και αυτό είναι σχετικό θα πει κανεις....;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έχω και ΄γω πολύ συχνά τέτοιου είδους προβληματισμούς. Τρέμω στην ιδέα ότι υπάρχει περίπτωση να γίνουμε σαν αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος1:01 μ.μ.

    Αυτοί που εκφράζουν αγαπητέ V.M.B. το Πολυτεχνείο δεν ζουν ανάμεσά μας. Δεν είχαν την ευκαιρία να πουλήσουν τους αγώνες τους για μια καριέρα στο κοινοβούλιο, ήταν πολύ απασχολημένοι πεθαίνοντας για τα πιστεύω τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος1:01 μ.μ.

    Βρισκομαστε ηδη στη κονσερβα, τουλαχιστον αφου το αναγνωριζουμε , εχουμε λιγες ελπιδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1:10 μ.μ.

    Ποτε δε θα τους μοιάσουμε...


    είμαστε looser....

    κομπλεξικοι που δε ζησαμε
    τετοιες στιγμες...


    :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος1:50 μ.μ.

    αρκει πιστευω, να ζουμε φιλτραροντας την ιστορια μεσα απο την κριτικη μας σκεψη και να μην αφηνομαστε σε "ετοιμα" συμπερασματα...
    αρκει που η σκεψη σου ειναι "ενα μικρο Πολυτεχνειο"
    γιατι...ποτε δεν ξερεις ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επειδή καλό είναι να θυμόμαστε κοπιπαστάρω ένα κομμάτι από το:
    http://www.vrahokipos.net/old/history/gr/polytexneio.htm
    "Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε στη συνέλευση της Νομικής (απολογισμού του 1975) και επιβεβαιώθηκε από το ηγετικό στέλεχος της ΚΝΕ Αλαβάνο, την Πέμπτη 15 Νοέμβρη, το βράδυ, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στελεχών με πρωτοβουλία των Αλαβάνου - Παρτανού που δήλωσαν ότι εκπροσωπούν επίσημα το ΚΚΕ - ΚΝΕ, και συζητήθηκε το θέμα της διάλυσης της κατάληψης. Στη σύσκεψη αυτή πήραν επίσης μέρος οι Ματζουράνης, Τσαφαράκης, Λαλιώτης, Μαυρογένης, Μιχαλόπουλος και Τσούρας (οι δύο τελευταίοι γνωστά στελέχη της τωρινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ). Ο Ματζουράνης είναι ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, ο Λαλιώτης υφυπουργός Νέας Γενιάς (και πυροσβεστικού σώματος, λόγω προϋπηρεσίας). Βέβαια από προηγούμενα τόσο ο Ματζουράνης όσο κατ ο Τζουμάκας που δεν συμμετείχε επίσημα στην πυροσβεστική προσπάθεια του Πολυτεχνείου είχαν κατορθώσει με επιτυχία το διώξιμο των έγκλειστων στη Νομική. Το ίδιο 'θέλαν να πραγματοποιήσουν και πάλι. Για όσους δεν το έχουν υπόψη τους, ο Τζουμάκας είναι σήμερα βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

    Εδώ βλέπουμε ότι η φοβία για τις μάζες δεν αφορούσε μόνο τον Καραμανλή όπως λέει σε συνέντευξη του στον Κώστα Χαρδαβέλλα ο Ανδρέας Παπανδρέου. Το ίδιο φοβόταν και φοβάται τις μάζες και ο ίδιος. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Τα περί ένοπλου αγώνα κλπ είναι η απαραίτητη δημαγωγική σάλτσα."
    Είναι λίγο παλιό, αλλά δεν πειράζει. Φίλε, σίγουρα δεν θέλουμε να γίνουμε σαν κι αυτούς, όσο σίγουρο είναι πως τους έχουμε ξεπεράσει στον βαθμό αδράνειας και αποχαύνωσης. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος3:16 μ.μ.

    Vita Mi,

    μεγαλη κουβεντα ανοιξες...

    To ζητημα ειναι οτι η εξουσια φθειρει τους ανθρωπους.

    Σε ατομικο επιπεδο ο καθενας μας μπορει να παραμεινει λιγοτερο ή περισσοτερο ατοφιος, αρκει να παραμεινει μακρια απο αξιωματα και αλλες φθοροποιες καταστασεις και προσωπα.

    Σε συλλογικο επιπεδο ομως?

    ...κανεις ιδεαλιστης δεν μπορει να επιβιωσει αναμεσα σε διεφθαρμενες δομες. Ο μονος (πολυ δυσκολος)τροπος ειναι να εχει τον ολοκληρωτικο ελεγχο των πραγματων ωστε να μπορεσει να επιφερει καθοριστικες αλλαγες. Αρα....

    ... το ζητουμενο ειναι πάλι η καταληψη της εξουσιας?

    ....μα ειπαμε οτι η εξουσια φθειρει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άσε που οι δύο πρώτοι που ανέφερες τροφοδοτούσαν τις φήμες ότι αυτοί ήταν οι φωνές του ραδιοφώνου του Πολυτεχνείου, γεγονός που δεν ισχύει..
    Βέβαια, υπάρχει κόσμος που το πιστεύει ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Επιτρέψτε στη σκέψη μου να είναι ένα μικρό Πολυτεχνείο"

    Σε ευχαριστώ γι΄αυτή σου τη σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και με αφορμή το σχόλιο της mafaldas: τέτοιες μέρες να μην ξεχνάμε τον Δημήτρη τον Παπαχρήστου. Αξιοπρέπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ special K
    Λέω να φορέσω «αδιάβροχο» ώστε να αποφύγω τα συντηρητικά που μας ραντίζουν!

    @ o erwtas perna ap to stomaxi
    Εγώ δεν τρέμω αλλά αγωνίζομαι… Ελπίζω στο τέλος να βγω νικητής!

    @ σεξ+πυρ
    Σεβασμός στους νεκρούς του Πολυτεχνείου, σεβασμός όμως και σε όσους επέζησαν μέχρι τiς μέρες μας χωρίς να κονσερβοποιηθούν. Δες Παπαχρήσου, όπως πολύ σωστά θύμισε ο motorcycle boy

    @ maria-maria
    Συμφωνώ maria-maria. Αν έχεις χρόνο, διάβασε την Αντι-μεταμόρφωση:
    http://barouak.blogspot.com/2006/10/2_25.html

    @ μερμυγκακι
    Μπορεί να ήταν σπουδαίοι, γενναίοι, ήρωες αλλά έχασαν. Δυστυχώς όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Εμείς μπορεί να είμαστε άχρηστοι, τιποτένιοι ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο, όμως μια μέρα μπορεί να αντι-μεταμορφωθούμε και να κερδίσουμε! Κανείς δεν ξέρει, κανείς δεν γνωρίζει το μέλλον… Μερμηγκάκι θυμήσου τον μέρμηγκα του Λοϊζου!

    @ Tamara de lempicka
    Με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο! Να μην σου πω ότι με βρίσκει και φωνήεν…
    ;)
    @ motorcycle boy
    Πολύ ενδιαφέρον η πρώτη σου παρέμβαση, φίλε. Και ίσως ακόμα περισσότερο η δεύτερη και όσα είπες για τον Παπαχρήστου…. Μπράβο του!

    @ nuwada
    Για μένα το ζητούμενο είναι να ανοίξουν τα μυαλά μας και να διασφαλίσουμε διεργασίες, οι οποίες μπορούν να γεννήσουν τη Νέα Ιδέα!

    @ mafalda
    Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για το ζήτημα, ούτε θέλω να σχολιάσω περεταίρω τα συγκεκριμένα πρόσωπα. Έκαναν αυτό που πίστευαν καλύτερο για εκείνους. Σημασία έχει τι κάνουμε εμείς;…

    @ alzap
    Από όσο ξέρω η σκέψη σου και η δράση σου είναι μικρό Πολυτεχνείο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. το'πα και το ξαναλέω... Κάποτε, κάποιοι είχαν όνειρα, είχαν όραμα, είχαν πιστεύω.
    Σήμερα είμαστε για γέλια (για κλάμματα).

    Ποντικάκια στη φάκα, πουλάκια στο κλουβί, ψαράκια στη γυάλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος5:17 μ.μ.

    File vmb,

    kalytera einai na pame brosta. na skeytomaste se ena pio afhrhmeno epipedo kai na dhmiourghsoume to mellon me idees dikes mas pou antapokrinontai sto shmera. to na menoume sto ti kanan kapoioi alloi sto parelthon nomizw oti einai lathos (des kai emfylio!); kai apo ta megalytera problhmata ths koinwnias. mou thymizei to klasiko "oi arxaioi ymwn progonoi htan tranoi kai tromeroi kai kanan to a, b, c, klp" -> synepws emeis oi shmerinoi ellhnes eimaste tromeroi!

    to kalytero gia laous opws oi ellhnes tha htan na borouses mesa se mia stigmh na tous kaneis na jexasoun to parelthon tous... kai na jekinhsoun na dhmiourgoun ksana apo thn arxh...

    dystyxws 'h eytyxws, zoume se toulaxiston 4 diastasteis (o xwros+xrono = 3+1), alla synhthws skeytomaste to poly se 2. mia apo tis 4 diastaseis einai o xronos. sthn pragmatikothta ti einai h diastash tou xronou? h apanthsh einai aplh. ayto pou grapsame oloi mas sto sxoleio san prwth ekthesh idewn "to xasma twn genewn". Etsi "xasma twn genewn" to vaftisane oi daskaloi mas kai oi goneis mas. as mhn kanoume to idio lathos kai emeis twra pou einaste megalyteroi me tis genees pou akolouthoun.

    ta panta einai ypo amfisbhthsh. h eksousia, oi goneis, to sxoleio, h politikh, ... alla perisotero apo ola oi "idees" pou genithikan sto parelthon. tha mou peis oi idees aytes aforoun problhmata pou yparxoun kai shmera. swsto! ayto den symainei omws oti emeis, h genia mas den prepei na paei ena bhma pio brosta kai na dhmiourghsei kati to opoio diekdekithike sto parelthon, alla dystyxws den ylopoihthike...

    nomizw oti oi perissoteroi pou giortazoun shmera thn 17n, janazestenoun ena faghto to opoio exei sapisei sto psygeio. kai pistepseme myrizei kai asxhma...

    exw kai alla na sou pw, alla mia allh fora...

    Regards

    ps1: elpizw na mhn dextw omobrontia pyrovolismwn
    ps2: sou xrwstw kai ena sxoleio gia to "Κόκκινο γράμμα σε μαύρο μπουκάλι..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος5:35 μ.μ.

    Και αν σκεφτούμε τους επόμενους....μπρρρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εδω Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο, σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων
    ...αυτών που κάνουν το Ψωμί τους παζιμάδι και το βρέχουν για να το φάνε την τρίτη μέρα
    ...αυτών που η Παιδεία βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα φανάρια και στις λαϊκές αγορές παρόλη την παιδική τους φύση
    ...αυτών που η Ελευθερία είναι το νόμισμα που ποτέ δε θα έχουν στις τσέπες τους

    Είμαστε άοπλοι, είμαστε άοπλοι
    ...ζούμε καθημερινά το '73 αλλά δυστυχώς πολύ δύσκολα θα ξημερώσει ένας νέος Νοέμβρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ πάντως, αν πάρω είδηση πως το έργο της ζωής μου πάει προς τα εκεί, απολύω πάραυτα σκηνοθέτη, αλλάζω θέατρο και γυρίζω την κάμερα να τραβάει με γωνία αυτόν τον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Επιτρέψτε στη σκέψη μου να είναι ένα μικρό Πολυτεχνείο…"

    Τα ΄πες όλα μ΄αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οι εθνικές γιορτές έχουν καταλήξει να είναι τελετουργίες χωρίς αντίκρισμα και με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο. Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου είναι πρόσφατα –γιορτάζουμε μόλις τη 12η επέτειο– και όμως μοιάζει η γιορτή σαν τον χρυσό σταυρό που κοσμεί τους λαιμούς νεαρών ερωτιδέων ή ηλιοκαμένων καμακιών. Καμιά επαφή με το ουσιαστικό περιεχόμενο του σταυρού. Στολίδι, ένταση του αισθησιασμού. Ετσι και οι γιορτές του Πολυτεχνείου κατέληξαν σε εκτόνωση, σε κομματικό σφετερισμό και σε συνθήματα άσχετα από το ιδεολογικό περιεχόμενο των γεγονότων, που η μνήμη τους συνέθεσε τούς επί «εθνικού» επιπέδου εορτασμούς της επετείου. 12η σήμερα, 30ή μεθαύριο, 50ή και θα χαθεί μες στην ανυποληψία των μελλοντικών στολών και επετείων με μερικά λογύδρια στα σχολεία και παρελάσεις στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους των ενόπλων δυνάμεων, διαολοστέλνοντας οι στρατιώτες τη γιορτή και την ταλαιπωρία των παρελάσεων κάτω από τις επίπονες προετοιμασίες και τις στερήσεις των αδειών τους.
    Ομως, το τραγικό δεν είναι αυτό. Το τραγικό είναι που κάθε κυβέρνηση βρίσκει τον τρόπο να συνδεθεί κατευθείαν με τις επετείους αυτές, αγνοώντας τα αληθινά μηνύματα των γεγονότων που τις συνέθεσαν.
    Θα θυμάστε τον Γεώργιο Παπαδόπουλο και την επί επταετίαν χούντα του με πόση άνεση οικειοποιούντο τις εθνικές εορτές της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου. Τις ίδιες γιορτές στις οποίες οι εφημεριδογράφοι σήμερα ανακαλύπτουν σοσιαλιστικές τάσεις και προθέσεις των πολεμιστών προγόνων μας του ’21 και του ’40.
    Γι’ αυτό νιώθω την ανάγκη να εκμυστηρευτώ. Σέβομαι βαθιά αυτές τις γιορτές γι’ αυτούς που χάθηκαν και όχι για τους εναπομείναντες που προσπαθούν να τις επωφεληθούν στο έπακρον. Τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου μας παρέχονται με περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτούς που επέζησαν παρά γι’ αυτούς που χάθηκαν οριστικά. Οι εναπομείναντες παρελαύνουν επικεφαλής, βγάζουν λόγους, πραγματοποιούν τηλεοπτικές συνεντεύξεις και δεν τους άκουσα ούτε μια φορά να μνημονεύουν αυτούς που χάθηκαν οριστικά, που δεν είναι σε θέση να μιλήσουν σήμερα.
    Δεν είχα τελειώσει καλά καλά το σχόλιο αυτό και ήρθε η είδηση. Ενας αστυνομικός, ο Αθανάσιος Μελίστας, σκότωσε πυροβολώντας τον δεκαπεντάχρονο Μιχάλη Καλτέζα. Κατασκευάζεται ήδη σενάριο με βάση το κατά πόσον ο νεαρός δεκαπεντάχρονος ήταν ή δεν ήταν «επικίνδυνος» αναρχικός. Ωστε η κτηνωδία του αστυνομικού να γίνει… νόμιμη άμυνα.
    Αρκετά. Με αηδία μέσα μου έκλεισε η 12η επέτειος του Πολυτεχνείου. Τα γεγονότα εξακολουθούν. Ποιος θα τα επωφεληθεί;


    κείμενο του αξέχαστου Μάνου Χατζιδάκι, δημοσιευμένο στο περιοδικό «Τέταρτο», τον Δεκέμβριο του 1985, στη 12η επέτειο του Πολυτεχνείου. Συμπεριλαμβάνεται και στο βιβλίο «Ο Καθρέφτης και το Μαχαίρι» (εκδ. Ικαρος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ anima rama
    Ίσως να έχεις δίκιο μονάχα που εκείνοι βρήκαν το δικό τους όραμα έτοιμο!
    Εμείς μπορεί να μην έχουμε τίποτα αλλά μπορεί, ναι ποιος ξέρει μπορεί να γίνουμε μάρτυρες της γέννας του δικού μας οράματος… Και νομίζω ότι αυτό είναι πολύ καλύτερο…

    @ file ap ta palia
    H επέτειος του πολυτεχνείου είναι μια υπενθύμιση ότι οφείλουμε να αντιδρούμε σε οτιδήποτε μας στερεί την ελευθερία! Οτιδήποτε μας στερεί την ελέυθερη σκέψη, μας καλουπάρει, μας ορίζει τι είναι ορθό και τι όχι, ενάντια σε οποιονδήποτε ολοκληρωτισμό, όπως ο πνευματικός που ζούμε στις μέρες μας.
    Συμφωνώ ότι τότε ήταν άλλες εποχές. Τώρα καλούμαστε να ιδρύσουμε πρώτα τα μικρά Πολυτεχνεία μες τα κεφάλια μας κι έπειτα να προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα Ντόμινο μεταξύ τους. Η αλλιώς «Για μένα το ζητούμενο είναι να ανοίξουν τα μυαλά μας και να διασφαλίσουμε διεργασίες, οι οποίες μπορούν να γεννήσουν τη Νέα Ιδέα!», όπως έγραψα και στη Nuwada.
    Γι αυτό το θέμα ετοιμάζουμε κάτι. Ελπίζω μέχρι τα μέσα Δεκέμβρη να είναι έτοιμο…


    @ Dr Uqbar
    Στο χέρι μας είναι Dr Uqbar, στο χέρι μας…

    @ iliasandro
    Τώρα τελευταία το σκοτάδι όσο πάει και βαθαίνει, σημάδι ότι όπου να ναι ξημερώνει…

    @ Sophia
    Ο καθένας έχει τον τρόπο του Sophia και ο δικός σου ακούγεται καλός…

    @ renatta
    Ίσως γιατί έχω αρχίσει να αντι-μεταμορφώνομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ candy blue
    Μπορεί κάποιοι να χρησιμοποιούν τη 17 Νοέμβρη για να βάζουν βόμβες, άλλοι για να γεμίζουν τις κάλπες τους, άλλοι για να καίνε σημαίες άλλα ο εγώ χρησιμοποιώ τις εικόνες των εξεγερμένων, των τανκς, των συνθημάτων για να βάλω φωτιά στη σκέψη μου, να οραματιστώ…

    Ξέρεις οι πρώτοι πυρπολητές είναι οι Νεκροί του Πολυτεχνείου! Λειώνουν με τους πυρσούς τους, τους παγωμένους λοβούς των ματιών μου και τους κάνουν να στάζουν ελπίδα για την πραγμάτωση των οραμάτων τους…

    ΑπάντησηΔιαγραφή