Σάββατο, Απριλίου 12, 2008

Ο Μεγαλύτερος Καλλιτέχνης


Να γαμάς ένα καρπούζι, να εκσπερματώνεις πάνω σε ένα σταυρό, να τοποθετείς έναν εσταυρωμένο μέσα σε ένα προφυλακτικό… Όλες τους ακραίες καλλιτεχνικές εκφράσεις που σόκαραν και δίχασαν. Ποια είναι τα όρια της τέχνης, λοιπόν; Οφείλουμε να αυτολογοκρινόμαστε, να λογοκρίνουμε, να κλείνουμε σε μπουντρούμια τους artistes, να τους σπάμε τα μολύβια, τα πινέλα, τις κάμερες και να τους αναγκάζουμε να δημιουργούν τα έργα τους με κόπρανα και αίμα;(δες Μαρκήσιος)

Όλα αυτά ήρθαν στη σκέψη μου, όταν έμαθα, για το «καλλιτεχνικό εύρημα» του Guillermo Habacuc Vargas που έδεσε ένα σκύλο σε μια γκαλερί και το άφησε να πεθάνει από πείνα και δίψα, θέλοντας να αποδείξει ούτε και ‘γω ξέρω τι.

Το αποτρόπαιο αυτό γεγονός ήταν που με έκανε για πρώτη φορά να φωνάξω στον… «καλλιτέχνη»: Ως εδώ! Κι αυτό γιατί μπορεί
η Τέχνη να έχει δικαίωμα να πάρει θέση πάνω στην ηθική,να κριτικάρει την κοινωνία,
οφείλει να προκαλεί συμβολικά(μόνο συμβολικά!) για να μας ταρακουνά, να μας προβληματίζει
αλλά δεν μπορεί να εχθρεύεται την πραγματική ζωή.

Η πραγματική ζωή είναι πάνω απ όλα!
Η ύπαρξη, οι βόλτες, τα ζώα, τα λουλούδια, η φιλία, ο έρωτας, το αεράκι, η θάλασσα, η γέννηση, ο οργασμός, η αυτοκτονία είναι πολύ σημαντικότερες καταστάσεις από το κορυφαίο καλλιτεχνικό δημιούργημα.

Δολοφονώντας ένα σκύλο σε μια γκαλερί, καρατομείς την ποίηση μες τη ζωή μας.
Θέλεις να υποκαταστήσεις το πραγματικό, από τον ψεύτικο (αρρωστημένο στην συγκεκριμένη περίπτωση) κόσμο του εγώ.

Αυτό που έκανε ο Guillermo Habacuc Vargas ήταν να λογοκρίνει τον ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΙΗΤΗ.

Εκείνον στον οποίο οφείλει την ύπαρξη του…

ΤΗ ΦΥΣΗ!

Ο Guillermo Habacuc Vargas δεν είναι Καλλιτέχνης αλλά ιεροεξεταστής!

Vita Mi Barouak

39 σχόλια:

  1. Και αυτά τα ανθρωποειδή που περιφέρονται γύρω από το ζώο, φαινομενικά στα δυο τους πόδια; Αυτούς, που είναι πολλοί, ποιος θα τους συμμαζέψει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα πιο πολύ αυτοί που το νόμισαν για τέχνη και του επέτρεψαν και πιθανώς να εκθέσουν και τα "έργα" του.

    Και επί τη ευκαιρία να πω ότι η φύση δεν είναι καν τόσο ακραία, όσο κάποιες δήθεν καλλιτεχνικές δημιουργίες.

    Καλησπέρα
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενδιαφέρουσα θα ήταν η μυστική με μυστικές προσκλήσεις έκθεση στην οποία θα παρουσιαζόταν ένα και μόνο έκθεμα. Ο Γκιγιέρμο ακριβώς στην ίδια φάση με το σκυλάκι...για να καταδείξουμε τη σμμετοχή της τέχνης στην κατάδειξη της αδιαφορίας του ανθρώπου για το συνάνθρωπο.

    Κατα τ'άλλα συμφωνώ με το sobraluz...ένας ψυχάκιας ο.κ, δεκτός, αλλά ένα μάτσο "φιλότεχνοι" από τους οποίους δε βοήθησε κανείς το δύστυχο ζώο...είναι πολλοί παιδιά και υπάρχει πρόβλημα.

    Α, τον καταριέμαι έπίσης να ψοφήσει άμεσα, αργά και βασανιστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ sobraluz

    Οι «πολλοί» ή καλύτερα, οι «περισσότεροι», συνήθως πάσχουν από ακραίας μορφής παθητικότητα στα γεγονότα, γεγονός πολύ επικίνδυνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ vassia
    «Ακραία» καιρικά φαινόμενα, λεν στις ειδήσεις αλλά πραγματικά τι είναι εκείνο που ορίζει τι είναι ακραίο και τι όχι στη φύση.
    Το βέβαιο είναι ότι ο ΑΚΡΑΙΟΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ, έχει οδηγεί τη Φύση και τον άνθρωπο στα «όρια τους»...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ patsiouri
    Δεν θυμάμαι πως λένε εκείνο τον φωτογράφο που πήρε το Πούλιτζερ, επειδή φωτογράφισε κάπου στην Αφρική, ένα γύπα να περιμένει ένα βρέφος να ξεψυχήσει κάτω από τις φτερούγες του...
    Θυμάμαι όμως ότι αυτοκτόνησε, μην μπορώντας να αντέξει τις τύψεις και την παγκόσμια κριτική, που έλεγε ότι αντί να φωτογραφίσει, έπρεπε να βοηθήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο όνομα της τέχνης γίνονται όλα αυτά? και πρέπει αυτός να ονομάζεται καλιτέχνης? Τα υπόλοιπα δίποδα θαύμαζαν και ψώνιζαν ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Περισσότερο ακόμη με σόκαρε το γεγονός ότι οι επισκέπτες έβλεπαν και δεν έκαναν - ΤΙΠΟΤΑ-.

    Τόση εξοικείωση....

    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος3:33 μ.μ.

    VitaMi, i couldn't agree more!

    εχουμε χασει δυστυχως την απλη σκεψη. Η συνεχης προσπαθεια για το "φαινεσθαι" υπερκαλυπτει συχνα τις low-end αναγκες της αληθινης ζωης και οδηγει σε γελοιοτητες ή και σε τραγικοτητες οπως εδω...

    ...τελικα οι ανθρωποι ειμαστε υπερβολικα ατελη οντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λυπηρό πολύ... το είδα στο u tube και φρίκαρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος12:58 π.μ.

    Εγώ πιστεύω ότι ασχοληθήκαμε τόσο πού που τον κάναμε ήρωα. Ακουσα μικρά παιδιά να σατιρίζουν το περιστατικό. Δεν έχω λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διάβασα σχετικά την ανακοίνωση της gallery ότι ο σκύλος έμεινε μόνο 3 ώρες στην έκθεση και μάλιστα όχι άσιτος. Δεν ξέρω ποια είναι η αλήθεια (αλλά ξέρουμε ότι εύκολα γεννιούνται μύθοι με τόσα παπαγαλάκια στα έντυπα). Ίσως απλά να είναι μία φημολογία. Αν δεν είναι συμφωνώ απολύτως μαζί σου.

    Το άλλο το νέο σχετικά το βιβλίο που απαγορεύτηκε κατόπιν μήνυσης του Πλεύρη, το έμαθες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. άψογα το έγραψες!!!! Είχα κάνει κι εγώ σχετικό ποστ με ένα παίδι από την πόλη του "καλλιτέχνη" που μας καλούσε να "θάψουμε" τη μαλακία αυτή. Το δικό σου ποστ μ' άρεσε γιατί είχε λιγότερη όργή και περισσότερη ποίηση (με την καλή έννοια-πουλένε)
    ;)
    www.u-hoo.gr/gianniskafatos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ mirela

    Αυτή είναι τέχνη στην υπηρεσία του ΕΓΩ!

    Η εποχή μας ζητά
    Τέχνη στο πλευρό
    της Φύσης και του Άνθρωπου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ vassia
    Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με την τέχνη που θεοποιεί το Εγώ!
    Είναι τόσο συμβατή με την εποχή μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ nuwanda

    Μου πήρε κάτι χρόνια, φίλε, αλλά τελικά κατέληξα, ότι οι Barouak στέκονται πράγματι στο σωστό μετερίζι.

    Η Τέχνη που θεοποιεί το ΕΓΩ δεν έχει μέλλον, είναι παρελθόν!

    Τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο μας αποδεικνύουν ότι

    η θέση ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

    του νεομοντέρνου

    είναι ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ
    της ΦΥΣΗΣ και του ΑΝΘΡΩΠΟΥ!

    ΥΓ. Θα σου θυμίσω, ότι Avan Gard, δεν σημαίνει να ξεχωρίζω ή να είμαι προκλητικός, ούτε καν πρωτοπόρος.
    Σημαίνει ομπροσθοφυλακή!
    (αυτό για τις 10/4)

    Η βιντεοποίηση είναι η απόλυτη αντιδιαφήμιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ nosy
    Αφού φρίκαρες και συ... γατούλα μου με την κατάντια του σκύλου, τότε τα όρια έχουν ξεπεραστεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ δειμος

    Το διάβασα κι εγώ.
    Αλλά μου φαίνεται μια φτηνή, εκ των υστέρων δικαιολογία.

    Πρέπει να σου πω ότι μια μικρή έρευνα έδειξε δύο ανάλογα περιστατικά και στην Ελλάδα.
    Την μια την πλήρωσαν κάτι παπαγαλάκια, την άλλη ένα χάμστερ!

    Όσο για το Ζικ Ζακ στις νεραντζιές τι να πω.
    Η δικαστική εξουσία, έχει αναλάβει επικίνδυνο ρόλο.
    Στηρίζει κι αναπαράγει επικίνδυνες ιδέες και πρακτικές.
    Το ψάρι βρωμάει παντού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ giannis
    Ο καθένας έχει τον τρόπο του, ο σκοπός όμως είναι κοινός...

    Πάντως αναρωτιέμαι το επίπεδο της κουλτούρας μας όταν,
    (όπως υπονοείς και είναι ορθό)
    για πολλούς από εμάς, ο όρος ποίηση δεν έχει μόνο θετική έννοια.
    Χρησιμοποιείτε πολύ συχνά και ειρωνικά.
    Οι έλληνες ξεχάσαμε ότι ο Όμηρος ήταν ποιητής και όχι διαφημιστής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ε ναι η πραγματική ζωή είναι πάνω απ όλα! barouak κουραστηκα να το γραφω..θα ήθελα πολύ να θυσιαστεί ο ίδιος στη γκαλερι, να μεινει θεονηστικος και να πεθανει, για να μας ευαισθητοποιησει για τη πεινα..
    Το απίθανο είναι οτι υπήρξαν άνθρωποι που τον υπερασπίστηκαν και μάλιστα "φιλόζωοι".. Ελεος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν ξέρω. Πάντως από ότι κατάλαβα κανείς δεν έχει διασταυρώσει ακόμα τις πηγές πληροφόρησης. Ούτε εφημερίδες το έγραψαν ακόμα, ούτε κάτι είδα στα αγγλικά έντυπα και ιστολόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ roadartist
    Νομίζω ότι ασχοληθήκαμε πάρα πολύ μαζί του.
    Προσωπικά νομίζω ότι το φταίξιμο του είναι πολύ μικρό, σε σχέση με όσα συμβαίνουν γύρω από την λίμνη Βικτώρια, στην Αφρική και όχι μόνο...
    Για τους ανθρώπου που λιμοκτονούν εκεί ή πεθαίνουν αβοήθητοι από τις ασθένειες δεν φταινε μόνο αυτοί που κλέβουν τις τροφές και τις πρώτες ύλες των χωρών τους αλλά κι εμείς που τους στηρίζουμε προσφέροντάς τους τις γνώσεις μας (δουλεύοντας στις εταιρίες τους) ή τους ψήφους μας(στηρίζοντας κυβερνήσεις που είναι κολλητοί τους)

    Εμείς όσο σιωπούμε, όσο δεν αντιδρούμε, είμαστε χειρότεροι από τον Vargas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ δειμος
    H ελευθεροτυπία το έγραψε πάντως, σε ολοσέλιδο άρθρο.
    Σε κάθε περίπτωση ήταν μια ευκαιρία για θεωρητικές αναλύσεις που ανοίγουν δρόμους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και ο ελευθερος τυπος το εγραψε και ανεφερε και το link για να υπογραψει οποιος επιθυμει..

    Δικιο εχεις οτι ολοι ειμαστε συνενοχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος11:32 μ.μ.

    Σαφής πρόθεση να προκαλέσει προκειμένου να γίνει γνωστός. Όταν λείπει το ταλέντο, επιστρατεύονται και τέτοια μέσα.

    Πάντως, πέρα από τον ίδιο τον "δημιουργό" (που μόνο ειρωνικά μπορεί να λεχθεί έτσι) πρέπει να υπήρξαν συνεργάτες. Οι επιμελητές της έκθεσης, οι ιδιοκτήτες του εκθεσιακού χώρου, κλπ. Αυτοί τι είχαν να πουν στα ΜΜΕ για το "έργο" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτό με την ελευθεροτυπία το έχασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Στην τέχνη δεν υπάρχουν όρια, πρέπει να είναι ελεύθερη. Όπως καταλάβαμε όλοι ούτε στην βλακεία υπάρχουν όρια. Πάντως αν κάποιος έκανε μια τέτοια μαλακία εδώ τα κλοτσομπουνίδια θα έβαζαν τα όρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ελπίζω την επόμενη φορά το ρόλο του σκύλου να αναλάβει να υποδυθεί ο ίδιος ο Vargas και μετά τον "καλλιτεχνικό" του και φυσικό θανατο να δωθεί ως σκυλοτροφή ...
    Η τέχνη δεν είναι ποτέ ακραία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ελπίζω την επόμενη φορά το ρόλο του σκύλου να αναλάβει να υποδυθεί ο ίδιος ο Vargas και μετά τον "καλλιτεχνικό" του και φυσικό θανατο να δωθεί ως σκυλοτροφή ...
    Η τέχνη δεν είναι ποτέ ακραία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ω! Μεγάλο το θέμα του τί είναι τέχνη. Και άκρως τρομακτικά τα άκρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @ ROADARTIST
    Αν δεν το χεις δει, παρε σε DVD να δεις τον «εφιάλτη του δαρβίνου» να πάθεις πλάκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @ eσpoir
    Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με την πρόκληση ως πρόκληση.
    Τα έχει ανάγκη τα ηλεκτροσόκ η υπνωτισμένη εποχή μας.
    Η καρτερία, το γύρνα και τ άλλο μάγουλο και η υποταγή δεν είναι τα φόρτε μου.

    Όχι όμως εις βάρος του ανθρώπου και της φύσης.
    Μόνο προς όφελος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @ δειμος
    Απ ότι λέει ο roadartist το έγραψε και ο ελεύθερος τύπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @ evaversus
    Νομίζω ότι το κράξιμο που χει φάει, κράξιμο παγκόσμιας εμβέλειας, είναι αρκετό!
    Θα χει φρικάρει τελείως!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @ mel8ma
    Το βέβαιο είναι ότι η τέχνη πρέπει να ψυχαγωγεί, να μην αποκτηνώνει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. τρομαχτικό, απαίσιο! Μάλιστα λέγεται ότι το είχε κρατησει 8 μέρες πριν χωρίς νερό και φαγητό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @ ange-ta
    Ότι και να πούμε
    είναι λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Και αν κανείς ενδιαφέρεται για τον πραγματικό κόσμο (τι έγινε στην πραγματικότητα, πέρα από το Λουνα παρκ των μπλόγκς) μπορεί να δεί

    http://harmonicminor.com/2008/04/07/the-guillermo-habacuc-vargas-hoax/
    και στην Guardian

    http://arts.guardian.co.uk/art/news/story/0,,2269320,00.html

    και εδώ

    http://www.snopes.com/critters/crusader/vargas.asp

    ΑπάντησηΔιαγραφή