Τετάρτη, Ιουλίου 11, 2007

ΜΑΡΟΚΟ



Ταξιδεύοντας στο Αιγαίο με ένα βιβλίο στο χέρι, μια λέξη στροβιλιζόταν στη σκέψη μου σαν δερβίσης:
«ΜΑΡΟΚΟ!»
Κι όταν το πλοίο πλησίασε και είδα από μακριά την Ερμούπολη που ‘μοιαζε με κυβιστικό πίνακα του Πικάσο, δεν μου ‘ρθε στο στόμα η λέξη «επιτέλους» αλλά πάλι ΜΑΡΟΚΟ μου ξέφυγε.

Κάθε πρωί κοίταζα απ το παράθυρο τα πλοία να ερωτοτροπούν μπες-βγες στη μήτρα του λιμανιού κι έγραφα, διόρθωνα, δάκρυζα, διάβαζα, έφτυνα τους δαίμονες και χαμογελούσα. Κι έπειτα έπαιρνα την πετσέτα μου και πήγαινα στην Πακού, την πιο γαμάτη παραλία του νησιού, εκείνη που ανήκει μόνο στους γυμνιστές και στους ματάκηδες. Εκεί που τα νερά είναι πράσινα κι όταν βουτάς τα ψάρια σε περιτριγυρίζουν, προκαλώντας σου τρόμο μην τυχόν και θελήσουν να δοκιμάσουν το απελευθερωμένο σου μόριο!
Τα βράδια ξεδίψαγα ρίχνοντας ματιές στον έναστρο ουρανό, απαγγέλλοντας κόντρα ποίηση με τον Αλ Μπάρουακ, συζητώντας για κατασκευές, projects, πρωτοπορίες, ψάχνοντας, σκάβοντας, μέσα μας, γύρω μας, παντού… το δρόμο της απελευθέρωσης απ τη μίζερη εποχή μας! Την εποχή της μη έντασης και των κουρδισμένων ανθρώπων…

Ένα βράδυ πήγαμε να βρούμε τον Τέο Ρόμβο. Άσπρα μούσια και μακριά μαλλιά, ο πιο προκλητικός συγγραφέας της χώρας μας έχουν πει. Ο πιο ελεύθερος, ο πιο ελεύθερος, ο πιο ελεύθερος… λέω εγώ κι αυτό φτάνει.
Δεν είμαστε μποέμ, ούτε underground.
Είμαστε Barouak!
Aυτός όμως ήταν γνήσιος μποέμ και underground, διανοούμενος της αληθινής ζωής, τα έζησε, τα έκανε όλα κι εμείς επίδοξοι εραστές της ελευθερίας σκύψαμε να πιούμε απ την πηγή του, να πάρουμε χρησμό… Ναι, ναι εκείνο το βράδυ ο Ινδιάνος Μάγος της φυλής των συγγραφέων Τέος Ρόμβος μας μοίρασε πεγιότλ με τις φράσεις του… *

«ΜΑΡΟΚΟ! Κάθε φορά που κοιτώ την Ερμούπολη από μακριά νομίζω ότι βρίσκομαι στο Μαρόκο…», του είπα.
«Αυτό το έχουν γράψει αρκετοί περιηγητές…», είπε ο Ρόμβος με φυσικότητα. «Ειδικά τον 19ο αιώνα…»
«Μα εγώ Τεό, δεν έχω πάει ποτέ στο Μαρόκο…», του αποκρίθηκα αλλά δεν τον είδα να ταράζεται καθόλου.

Μια από τις επόμενες μέρες ο Larry Cool και η παρέα του παρουσίασαν στο νησί το βιβλίο τους Fortune Cookies. Δεν πήγα στην παρουσίαση.
Προτίμησα να υποδυθώ τον μαρκήσιο Ντε Σαντ στη μικρή μου ερωμένη…
Κι έπειτα αργά, μετά από πολλά βαρέλια αλκοόλ βρήκα τον Αλ με την παρέα του Larry Cool στο Μποεμ κι όλοι μαζί γίναμε κουβάρι καβάλα σε συστοιχίες μελωδιών. Ο μαρκήσιος είχε μεταμορφωθεί σε μικρό πρίγκιπα κι… εκείνη είχε έρθει να μου κάνει παρέα στο μικροσκοπικό μου πλανήτη που περιστρέφονταν σαν δερβίσης παρέα με μπύρες, μουσικές, τατουάζ, χαμόγελα, φιλιά, αγκαλιές, και την φωνή του Αλ που έκραζε σαν φωνή σεισμού κάθε τόσο: «BAROYAAAAAAAK»!
Και τότε ο Vita Mi σταμάταγε να ρουφά την πνοή της μικρής του ερωμένης και ανταπαντούσε σαν την ηχώ του σεισμού: «ΜΑΡΟΟΟΚΚΟΟΟΟ!!»


*Τα σχετικά με τους ινδιάνους είναι «δανεισμένα» και διασκευασμένα από ένα εκπληκτικό κείμενο του Ρόμβου.

11 σχόλια:

  1. απλά υποκλίνομαι παιχταρά μου.

























    Μπράβο σου ρε μούργο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα. Ωραίο κείμενο. Ρόμβος ε? Ακόμα θυμάμαι τη σκηνή όπου ο μεθυσμένος ήρωας του ουρούσε μέσα σε ένα κινέζικο βάζο φωνάζοντας "Βρωμοκινέζοιιιι". Ζει ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τρομερή ατμόσφαιρα έφτιαξες Barouak

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραίο κείμενο. Η Σύρος είναι για μένα πολύ αγαπημένος προορισμός. Το Μαρόκο δεν το ξέρω ακόμα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος3:00 μ.μ.

    χμ... Νομίζω οτι ξέρω τι λες.
    Το έχω πει και εγώ, αλλά δεν λέω Μαρόκο. Λέω Αλεξάνδρεια. Περίεργο, ε; Δεν την έχω δει ποτέ. Και όμως είναι τόσο κοντά… πιο κοντά από όσο πίστευα…
    Lykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. sigmataf
    Γεια και χαρά σου κύριε συμπαίκτη!

    φλήναφος
    Ζει και βασιλεύει κι έχει βαλθεί να σώσει το Αιγαίο από τις ανεμογεννήτριες σκιάχτρα της πανίδας των νησιών...

    @ervta...
    Ερωτική ατμόσφαιρα, νομίζω...

    @δείμος...
    Καλούτσικο ήταν το ατιμούτσικο.

    @αλεπόυ
    έχω πάει αρκετές φορές στην Σύρο. Έχεις βρεθεί στη άνω Σύρο, χειμώνα και να βρέχει; καθαρίζει η ψυχή σου, η σκέψη σου γεμίζει εικόνες...

    @λυκος
    Αλεξάνδρεια ε; Κρύβει μεγαλοπρέπεια, ίσως και λίγο απωθημένο μυστικισμό αυτή η λέξη. Αντίθετα το Μαρόκο είναι λιτό, δερβίσικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όχι μόνο καλούτσικο. Και ξέρεις με τόσα βάσανα (γαμώ τα Υπουργεία μου) ήταν μια σκέτη απόλαυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καταπληκτικο κειμενακι..hats off Vita Mi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Oι barouak διακοπές - ΑΥΤΑ είναι! Μάζευε ήλιο για το χειμώνα, νομίζω τότε σε χρειαζόμαστε περισσότερο.

    Είναι ωραίο να σε διαβάζουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος5:41 μ.μ.

    se zhleyw VITA MI,

    mas exoun kanei kourdista portokalia. den borw na parw anasa. pnhgomai! alla oi pousthdes jeroun oti o pio dyskolos tropos na aytoktonhseis einai o pnygmos. an jereis banio dyskola pnhgesai. s' ayto vasizontai. kai emeis oi malakes den pernoume to peristrofo na... apeleytherothoume [...] oxi apo aytous alla apo ton eayto mas.

    ta leme

    ps: kalo post

    ΑπάντησηΔιαγραφή