Τρίτη, Ιουλίου 28, 2009

Επιστολή Γαβρά για τον «λογοκριμένο» Παρθενώνα

"Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.
Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους " παλαιοχριστιανούς " να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας. Φαίνεται ότι ο ελληνικός κλήρος ζήτησε στη Διοίκηση του Μουσείου της Ακρόπολης όπου προβάλλεται η ταινία να κόψει αυτή τη σκηνή.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται : οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d'Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη.
Θέλω να κάνω σαφές το εξής:ο κύριος σκοπός της ταινίας μου είναι να αποδειχθεί ότι ο λόρδος Eλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους : ο αγοραστής - δηλαδή ο κλεπταποδόχος - ήταν το αγγλικό κράτος.Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα
."

Ακόμα απορώ πως τους γλίτωσε το μ.Χ του Αλεξάκη.

14 σχόλια:

  1. Τώρα ρε φίλε μου καλέ, απο που μέχρι που έγινε ιστορικός ο Γαβράς;;;;

    Ας μην πιστεύουμε σε κάθε αηδία που διαβάζουμε γιατι θα τρελλαθούμε!!!

    Ούτε και γω δεν είμαι ιστορικός, αλλα θεωρω πολύ σόλικη την απαίτηση να ανεβεί στο δικό μας χώρο η άποψη, ότι την Ακρόπολη ΔΕΝ την κατέστρεψαν οι κάθε λογης εισβολείς αλλα οι έλληνες παπάδες και μάλιστα απο ένα τύπο, όπως ο Γαβράς.

    Μάλιστα ξεσηκώθηκαν και οι πολύ θερμοκέφαλοι να ζητησουν ΤΑ ΜΑΡΑΜΑΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

    Τέτοιοι καταντήσαμε! Χειρότεροι απο τους Τούρκους κατακτητές που ξεπούλησαν την κληρονομιά μας.

    ρίξε ένα βλέφαρο στο λίνκ: http://www.antinews.gr/?p=10156

    αν και δεν έχει και τόση σημασία!

    Δεν φτάνει που έγινε ανάθεση στον = σαϊεντολόγο = Γαβρά, να ανεβάσει το βίντεο, διαμαρτύρεται γιατι του αφαίρεσαν τις ανιστόρητες αηδίες και ξεράσματα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οσο για το ΡΧΣ, έγραψε ότι τα βιολογικά εχουν την ίδια δραση με τα χημικοσκατά!!!

    Γιατι έτσι έγραψαν κάποιοι αγγλοι επισήμονες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι η αποψη του Γαβρά αλλά όλων των σοβαρών ανθρώπων. Του Γαβρά του ζήτησαν μια ταινία και οχι ένα ιστορικό βιβλίο. Μην τρελλαθούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ε, όχι και όλων των σοβαρών ανθρώπων! ΔΗλαδή πως μας την φέρενεις έτσι. Εμείς που έχουμε άλλη άποψη δεν είμαστε σοβαροί;;;

    Δες και μια άλλη άποψη, γιατι βαριέμαι να γράφω τα δικά μου.
    Σε συνέχειες γιατι δεν περνάνε με τη μια.

    Συντάκτης: Ν.Ζ.
    Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2009
    Εσχάτως μας ενέσκηψαν η κα. Δαμανάκη και ο κ. Γαβράς, που ανακάλυψαν ότι «παρενέβη η Εκκλησία» και «λογόκρινε» ένα ενημερωτικό φιλμάκι του κ. Γαβρά για το μουσείο της Ακρόπολης. Για την ακρίβεια, κόπηκαν 12 δευτερόλεπτα κινουμένων σχεδίων, που έδειχναν τον Παρθενώνα να υφίσταται συστηματική κατεδάφιση από «ρασοφόρους»…

    Οπότε κατήγγειλαν την Εκκλησία που εξέφρασε την άποψή της, αλλά και το υπουργείο Πολιτισμού και τη διεύθυνση του Μουσείου που «υπέκυψαν στις πιέσεις» της Εκκλησίας και άσκησαν «λογοκρισία που «θυμίζει εποχές χούντας»! Ράβδος εν γωνία άρα βρέχει…

    * Πρώτον, σε ό,τι αφορά τους αρχαίους ναούς, ο Μανόλης Ανδρόνικος είπε κάποτε ότι η μετατροπή τους σε Χριστιανικούς ναούς τους διέσωσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι ο Μανόλης Ανδρόνικος δεν ήταν «άνθρωπος της Εκκλησίας» κι ήξερε πολύ περισσότερη Αρχαιολογία και Ιστορία απ’ όση γνωρίζουν ο κ. Γαβράς και η κα Δαμανάκη (μαζί)…

    * Δεύτερον, όπως απάντησε ο διευθυντής του Μουσείου, δεν υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες για τέτοιας κλίμακας καταστροφές του Παρθενώνα από «ρασοφόρους» πρωτοχριστιανούς…

    Υπάρχουν μαρτυρίες για βαρβαρικές επιδρομές μη χριστιανών (των Ερούλων κι αργότερα των Οστρογότθων), υπάρχουν μαρτυρίες για επιδρομές ζηλωτών που έκαναν σοβαρές ζημιές σε άλλα αρχαία μνημεία, αλλά μαρτυρίες για τέτοιας κλίμακας κατεδάφιση τμημάτων του Παρθενώνα από «ορδές ρασοφόρων» στα πρωτοχριστιανικά χρόνια (4ος και 5ος μ.Χ. αιώνες) δεν υπάρχουν.

    Υπάρχουν μαρτυρίες για το αντίθετο: ότι δηλαδή ο Παρθενώνας διασωζόταν σε πολύ καλή κατάσταση ως την Άλωση περίπου. Κι όλα τα προηγούμενα χρόνια διατηρείτο ως «περίλαμπρος (Χριστιανικός) ναός», που αναδείχθηκε σε προσκυνηματικό κέντρο ολόκληρης της Αυτοκρατορίας.

    -- Ακόμα και 200 χρόνια μετά την Άλωση, το 1674, ο πρέσβης της Γάλλου Βασιλιά Λουδοβίκου του 14ου στην Οθωμανική Τουρκία επισκέφθηκε την Αθήνα κι έμεινε έκθαμβος καθώς αντίκρισε ακέραιο τον Παρθενώνα. Έβαλε μάλιστα τον εικαστικό Jean Carrey να τον ζωγραφίσει. Εκείνη η ζωγραφική απεικόνιση σώζεται μέχρι σήμερα. Δείχνει ένα κτίσμα που παρά τις προσθετικές παρεμβάσεις, διατηρεί την ακεραιότητά και την ομορφιά των γλυπτών του, παρά τις επιφανειακές ζημιές που υπέστησαν κατά καιρούς…

    Και διαψεύδει ευθέως το τωρινό φιλμάκι του Γαβρά! Το οποίο δείχνει τους ρασοφόρους να κατακρημνίζουν το άγαλμα της Αθηνάς από το δυτικό Αέτωμα ήδη από τον 5ο αιώνα μ.Χ. Αλλά μετά από χίλια εκατό χρόνια - και μόλις δεκατρία πριν την ανατίναξή του Παρθενώνα από τις οβίδες του Μοροζίνη - ο Jean Carrey ζωγράφισε το δυτικό αέτωμα σχεδόν ακέραιο – και με το άγαλμα της Αθηνάς στη θέση του! (Ψάξτε δικτυακά στο Google: Παρθενώνας Δυτικό αέτωμα+J.Carrey)

    Συμπέρασμα: τη μεγάλη καταστροφή την υπέστη ο Παρθενώνας από το Μοροζίνη, και – αργότερα – από τον Έλγιν.

    Η περιβόητη σκηνή στο φιλμάκι του κ. Γαβρά δίνει την εντύπωση ότι οι ζηλωτές πρωτοχριστιανοί έκαναν περίπου την ίδια ζημιά στον Παρθενώνα που έκανε o Μοροζίνης κι ο Έλγιν!

    Κάτι παρεμφερές ισχυρίζεται και το Βρετανικό Μουσείο σήμερα:

    Ότι τον Παρθενώνα τον «πελέκαγαν» επί δεκαοκτώ αιώνες κι ήλθε ο Έλγιν και μάζεψε τα κομμάτια και τα θρύψαλα για να τα «σώσει»!

    Αυτή η εντύπωση που δίνει το φιλμάκι του Γαβρά, πρώτον δεν είναι αλήθεια και δεύτερον στρέφεται εναντίον του σκοπού του Μουσείου της Ακρόπολης, Που το φτιάξαμε για την επανένωση των γλυπτών, όχι για τη «δικαίωση» του Έλγιν! Ο κ. Γαβράς, λοιπόν, υπέπεσε σε δύο λάθη:

    * Πρώτον επέμενε σε κάποια ιστορικά λανθασμένη σκηνή από το φιλμάκι του, που δίνει και λανθασμένη εντύπωση για το ποιοι προκάλεσαν τις μεγάλες καταστροφές του Παρθενώνα

    * Και δεύτερον επέμενε ότι το Μουσείο (το οποίο έχει αγοράσει το φιλμάκι) δεν έχει το δικαίωμα να διορθώσει τις ανακρίβειες που περιέχει.

    Επειδή, λέει, «το ζήτησε η Εκκλησία»…

    Και ποιος του είπε πως η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να προασπίζεται κι αυτή την παράδοσή της;

    Γιατί τάχα, όλοι οι άλλοι έχουν δικαίωμα να φωνάζουν, να διαμαρτύρονται, να καταγγέλλουν, αλλά η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να έχει τη γνώμη της; Δεν υπάρχει περίπτωση κάπου-κάπου και η Εκκλησία να έχει και δίκιο;

    Όσον αφορά την κα. Δαμανάκη που ξεκίνησε την ιστορία, δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε:

    Το 2003 επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και επί Ευάγγελου Βενιζέλου υπουργού Πολιτισμού, στην έκθεση Outlook, υπήρχε ζωγραφικός πίνακας που έδειχνε ένα… πέος «ετοιμοπόλεμο» μπροστά σε ένα εσταυρωμένο!

    Αυτό ήταν αληθινό εικαστικό έκθεμα, όχι ενημερωτικό υλικό.

    Η Εκκλησία διαμαρτυρήθηκε και ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ έσπευσε να το αποσύρει…

    Η κα Δαμανάκη, κυβερνητική βουλευτής τότε, δεν είδε «λογοκρισία έργου τέχνης», δεν θυμήθηκε «την εποχή της χούντας», απλώς σιώπησε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πράγματι, για την κα. Δαμανάκη δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε…

    Ο αντικληρικαλισμός είναι αναπηρία της Αριστεράς.

    Όταν το παρακάνει, συνήθως δημιουργεί το αντίθετο αποτέλεσμα:

    Ωθεί – εξ αντιδράσεως - την κοινωνία στη θρησκοληψία.

    Αυτό, δυστυχώς, δεν το κατάλαβε ο κ. Γαβράς, που είναι και μορφωμένος άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γράψανε και άλλοι στο δίκτυο για το "αριστούργημα" του Γαβρά. Αλλά δεν απάντησα, επειδη αυτούς τους άλλους τους θεωρω κάπως, δεν λέω μη σοβαρούς, αλλα κάπως πρωτάρηδες άθεους που λέω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κλείνουμε τα μάτια σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα του χριστιανισμού, την καταστροφή του «αρχαίου κόσμου». Δεν πρόκειται να πεισθώ με τίποτα ότι είναι σωστό αυτό που έγινε στην ταινία του Γαβρά. Πρώτον δεν επεμβαίνεις κόβοντας κομμάτι από έργο δημιουργού χωρίς την άδεια του. Οι χωριατοφασίστες απόγονοι του Πατάκου, Σαμαράς και ΛΑΟΣ, νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Δεν ξέρω πόσο ζημιά έκαναν στα αετώματα του Παρθενώνα οι χριστιανοί. Ξέρω όμως πόσο έκαναν στο πνεύμα και αυτό μου φτάνει. Είναι επικίνδυνο η εκκλησία να επεμβαίνει στην πολιτική μας ζωή. Ας ασχοληθεί με την προσευχή και την νηστεία που είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της χριστιανικής θρησκείας και όχι με την απόκτηση πλούτου και εξουσίας. Και κάτι ακόμα, τα αετώματα τι είναι στην Βρετανία τι είναι εδώ είναι το ίδιο, είναι και αυτά θύματα του τουρισμού και του κέρδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν σου περνάει απο το μυαλο να έχεις δίκιο γενικά και εντελώς λάθος ειδικά;;

    Επίσης λες:
    "ΤΑ μεγαλύτερα εγκλήματα του χριστιανισμού, ΕΊΝΑΙ η καταστροφή του «αρχαίου κόσμου»".

    Τότε πως ερμηνεύεις, ότι όλα μα όλα τα αρχαία κείμενα βρεθηκαν σε μοναστήρια;;;;;

    Τώρα θα μου πεις αντέγραψαν Πλάτωνα, Αριστοτέλη και όσους γούσταραν. ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΑΒΕΣ!!!!
    Κι πολύ σωστά θα μου πεις.

    Απλώς το αναφέρω για να μην λέμε πράγματα που δεν στέκουν έτσι όπως λέγονται. Η αλήθεια είναι πιο περίπλοκη και εμείς οι άθεοι δεν πρέπει να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκαναν οι πρωτοι χριστιανοί, δηλαδή να νομίζουμε ότι ΜΟΝΟ εμείς είμαστε κάτοχοι της αλήθειας.

    Το άλλο που λές, ότι ένα έργο τέχνης δεν λογοκρίνεται.
    Σωστά! αλλά εγω δεν θα έβαζα στο σαλόνι μου μια μαλακία, επειδή την παρήγγειλα. Θα το πλήρωνα και θα το πεταγα στο υπόγειο.
    Και με αυτη την ένοια, κακώς λογοκρίνανε τον Γαβρά. Επρεπε να το πέταγαν στα σκουπίδια το βίντεο!
    Γιατι τότε δεν θα έβγαινε ο κάθε άσχετος να φωνάζει "αφήστε τα μάρμαρα στους Εγγλέζους" που είναι και οι μεγαλύτεροι καταστροφείς του μνημείου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τελικά το βίντεο δεν θα λογοκριθεί! Μια ακόμα νίκη υπέρ της ελευθερίας του λόγου! Είδα το βίντεο ξανά σήμερα και νομίζω ότι είναι ένα καλό όπλο για όσους θέλουν να ξαναγυρίσουν τα «μάρμαρα». Νομίζω ότι και γι’ αυτό είχε γίνει. Δείχνει πως ο ανθρώπινος παράγοντας μέσα στους αιώνες κατέστρεψε τον Παρθενώνα. Και παρόλο όλα αυτά που πέρασε ήρθε ο Έλγιν και τα έκλεψε! Βέβαια η καταστροφή του Παρθενώνα συνεχίζεται, από την μια η μόλυνση που είναι επικίνδυνη και από την άλλη το υπουργείο πολιτισμού που μειώσει το προσωπικό κατά πολύ. Μια βόλτα στον αρχαιολογικό χώρο που βρισκόμαστε κοντά αυτή την στιγμή αρκεί για να δούμε την εγκατάλειψη. Τα ελληνοχριστιανικά-καπιταλιστικά ιδεώδη του Σαμαρά και του ΛΑΟΣ έχουν μπει σε κίνηση και είναι έτοιμα να καταστρέψουν ότι έχει μείνει όρθιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα πήρε πίσω αυτά που είπε ο Γαβρας και μετά τις διευκρινίσεις του ότι δεν εννοούσε ιερείς αλλά ανθρώπους της εποχής, το video προβάλλεται κανονικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. http://www.tvxs.gr/v17674

    το tvxs λέει ότι ο Γαβράς ποτέ δεν πήρε πίσω αυτό που είπε για τους χριστιανούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ange-ta

    Δεν σου κάνει εντύπωση ότι, παρά την χειμαρώδη και ανακριβή επιχειρηματολογία (δική σου και άλλων) υπέρ των ρασοφόρων καταστροφέων, ο Παντερμαλής αναγκάστηκε να αποδεχτεί την προβολή όλης της ταινίας, αφού "συμφώνησε" ο Γαβράς (το διαψεύδει ο ίδιος) ότι απεικονίζονται "μαυροντυμένοι άνθρωποι της εποχής" και όχι "κληρικοί" (δηλαδή, απλά, με γενικευμένη περιγραφή των δραστών);

    Κάποια στιγμή θα βγει ο Παντερμαλής και θα πει την αλήθεια κι εσύ θα συνεχίζεις να ισχυρίζεσαι ότι είναι λάθος η παραδοχή της ειδικής και διαχρονικής ευθύνης των παπάδων, έτσι που έχεις δεσμευτεί με τις σαθρές αντιλήψεις... βασιλικότερη του βασιλέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος8:06 μ.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή