Τρίτη, Φεβρουαρίου 24, 2009

Η πρώτη σελίδα "Του 13ου Υπογείου"


«Ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα υπάρχει μόνο μία ασήμαντη φυσική λειτουργία: το ανοιγoκλείσιμο των βλεφάρων.
Με την ονειροπόληση ούτε αυτό είναι αναγκαίο»


JAN SVANKMAJER


Μείον Ένα



Πρώτα, φόρεσε το καλτσόν του. Δυσκολεύτηκε λίγο γιατί σκάλωνε στις τρίχες των ποδιών του (κακή συνήθεια να μην κάνεις χαλάουα). Έπειτα φόρεσε την πιο σέξι φούστα της κοπελιάς του, ξυρίστηκε, βάφτηκε, μονάχα περούκα δεν φόρεσε. Και κάπως έτσι βγήκε απ’ το σπίτι, μπήκε στο σαραβαλάκι του και κατευθύνθηκε στη δουλειά του.
Τον έλεγαν Πέτρο. Το σχέδιο είχε μπει στη δυσκολότερη φάση του. Όλα θα κρίνονταν σε λίγα λεπτά.
Ίσως έφταιγε το master του στις οικονομικές επιστήμες, που κρεμόταν αραχνιασμένο πάνω απ’ τον κουμπαρά γουρουνάκι. Ίσως το γεγονός ότι εκείνος που κάποτε έπαιρνε μόνο «Μπράβο Πέτρο!» στα θρανία, τώρα πλέον γευόταν τη μούντζα της αληθινής ζωής.
Πάρκαρε το σαραβαλάκι του στο πρώτο πεζοδρόμιο που βρήκε φιλόξενο. Το είχε αγοράσει με δόσεις προ μηνός από μια μάντρα. Αμέσως μετά διαολόστειλε κάποιον περαστικό που του σφύριξε κοροϊδευτικά, φασκέλωσε κάποιον άλλο που τον ρώτησε: «Πόσα παίρνεις μωρό μου;» κι έπειτα έσπρωξε τη γυάλινη πόρτα του κτιρίου που στεγαζόταν η εταιρία που δούλευε. Η εταιρία επιχειρηματικών συμβούλων «By pass». Oι καλύτερες οικονομικές εγχειρήσεις της πόλης.
«Η κυρία; Εεεεε ο κύριος; Εεεεε κύριε Πέτρο εσείς;», ρώτησε έντρομος ο θυρωρός.
Ο Πέτρος του έστειλε ένα πεταχτό φιλί και μπήκε βιαστικά στο ασανσέρ. Ο πρώτος που συνάντησε βγαίνοντας στον έκτο ήταν η Τζένη. Προ μηνός είχε αποπειραθεί να την ρίξει στο κρεβάτι του, αλλά η Τζένη (λες και ήξερε τα μελλούμενα) τον είχε φιλοδωρήσει με χυλόπιτα.
Αντικρίζοντάς τον, σοκαρίστηκε και κατάπιε την τσίχλα που μασούσε. «Μα πώς είναι δυνατό;», σκέφτηκε. Ο ανδροπρεπής, γεροδεμένος, Πέτρος ήταν ντυμένος σαν επίδοξο τρανσέξουαλ. Μα γιατί; Τι μπορεί ν’ άλλαξε απ’ τον περασμένο μήνα;
Ο Πέτρος την πλησίασε ατάραχος. Έριξε τη ματιά του στις ψηλοτάκουνες γόβες της, κι έπειτα πάλι στα δικά του τακούνια που είχε δανειστεί από το κορίτσι του.
«Πού τα πήρες καλέ Τζενούλα; Μήπως τα ‘χει σε χρυσαφί να πάρω κι εγώ;», της είπε κι έκανε την Τζένη να αναρωτηθεί, μήπως ο τύπος που τα έπινε χτες βράδυ σε κάποιο μπαρ, της είχε ρίξει ναρκωτικά στο ποτό κι ό,τι ζούσε ήταν παραίσθηση.
Έφτυσε την εικόνα του ερμαφρόδιτου Πέτρου μακριά της, ταξίδεψε με τη φαντασία της στα χωράφια του ορθολογισμού κι αναρωτήθηκε γι’ άλλη μια φορά. Μα γιατί; ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ο Πέτρος;
Μα γιατί όλα ήταν ένα σχέδιο.
Ο Πέτρος προχώρησε στο διάδρομο χαιρετώντας τους φρικαρισμένους συναδέλφους του σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Έπειτα ακούμπησε τη ροζ τσάντα του στο γραφείο του και κάθισε στην καρέκλα όπως συνήθιζε εδώ και τρία χρόνια. Έβγαλε σλιμ τσιγάρο, άναψε και περίμενε να τον καλέσει ο μεγάλος με ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο φορτωμένο με κραγιόν.

...........................................
...................................

ΥΓ. Εκδόσεις Μπαρτζουλιάνος.

12 σχόλια:

  1. xaxaxa k meta k meta...mh mas afhneis etsi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αααα! Καλή αρχή, αφού διαβάζω μ ενδιαφέρον΄και ανυπομονώ να μαθω τη συνέχεια!!

    Το Σ-κ που θα κυκλοφορήσω Αθήνα, θα το ψάξω! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος9:38 μ.μ.

    ...να γράψω την τελευταία σελίδα τώρα?(τι τώρα το Σάββατο το τελείωσα..)...αστειεύομαι δεν θα έβαζα τόσο εύκολα τέλος στην αγωνία...ούτε θα χάλαγα τη μοναδική σουρεαλιστική ατμόσφαιρα...ούτε θα σταμάταγα το τρένο των συναισθημάτων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ωραια μας εβγαλες αστραγαλο,λιγο γαμπα αλλα συντομα θα γδυθεις barouak οταν θα ολοκληρωθει η αναγνωση του 13ου υπογειου...η ευχαριστηση ολη δικη μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ puppet
    Μετά γυρίζεις τη σελίδα και διαβάζεις το υπόλοιπο...
    Πως αλλιώς θα ζήσουν τα βιβλιοπωλεία και οι εκδότες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ renata
    Ιανός, Πολιτεία, Πρωτοπορία είναι στάνταρ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ ezak
    250 σελ μόνο σε μια μέρα; Ναι, η αλήθεια είναι, από ότι μου χουν πει, ότι διαβάζετε γρήγορα, γιατί είναι χτισμένο με υλικά όπως το σασπένς, η πλοκή, οι κινηματογραφικές εικόνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ελένη
    Ωραία, πριν απ αυτό ας ξεκινήσω με ένα θεωρητικό στριπτίζ που έχει σχέση με αυτό που θα διαβάσεις.

    O Αιζεινστάιν ανακάλυψε το μοντάζ, κλέβοντας τα ιδεογράμματα και την ποιητική τέχνη του Πούσκιν. Οι σουρεαλιστές λάτρευαν τις εικόνες. Ο Καντ, αν θυμάμαι καλά, είχε πει (παραφράζοντας) «Σημασία δεν έχει τι σκέφτεσαι, αλλά τι κάνεις. Είσαι αυτό που κάνεις!»
    Άρα η δράση, η ενέργεια δείχνει το χαρακτήρα.
    Κινηματογραφική γραφή δεν είναι εκείνη που κλέβει τα κόλπα του σινεμά, αλλά εκείνη που αναβλύζει από τις ίδιες πηγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 250 σελίδες σε λιγότερο από μια μέρα, όντως - ζήτημα ωρών, για την ακρίβεια. Μόλις τελείωσα την ανάγνωση. Συγχαρητήρια. (Η σύνδεση καρναβαλιού και επανάστασης βγήκε υπολογισμένα ή όχι; Γιατί τουλάχιστον εμένα οι μάσκες εκεί με παρέπεμψαν. Και το βρήκα όμορφο.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όχι, όχι δεν ήταν υπολογισμένα, έτυχε.
    Αν και για μένα το καρναβάλι, η γιορτή του θεού Διόνυσου, οι μάσκες του αρχαίου θεάτρου, οι μάσκες των σαμάνων κτλ ασκούν πάνω μου μια περίεργη γοητεία.
    Ας πούμε ότι το καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη «θεσμική» επανάσταση εναντίον του καθωσπρεπισμού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τότε δεν έτυχε, πέτυχε, που έλεγε κι η διαφήμιση. Ή δούλεψε ασυνείδητα αυτή η περίεργη γοητεία. (Να μη ρωτήσω, οπότε, για το Αργεντινή-Αργυρένια, κι αυτό ένα όμορφο τυχαίο υποθέτω.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Μ
    Κοίτα να δεις που ούτε αυτό έχει κάποια σχέση, τουλάχιστον συνειδητά, γιατί υποσυνείδητα... Το Αργυρένια είναι ένα όνομα θαρρείς από ένα άλλο κόσμο. Ένα «πολύτιμο μέταλλο» που βρίσκεται θαμμένο στη γη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή